Computer wil niet opstarten en loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
541
Bij een kennis van mij staat een 4 jaar oude computer die elke niet meer wil opstarten. Als ik dan de stroom eraf haal en de aan/uit-knop indruk voor zo'n 5 seconden. Dan start hij weer op. Echter dan loopt hij weer vast. In veilige modus wil hij niet meer starten en systeemherstel doet hij ook niet meer. Schoon installeren mondt ook uit in een vastloper.
 
Tsja 4 jaar lang stilstaan. Waarschijnlijk op een zolder ofzo. Dat vraagt om stof.

Maak de PC eens open. En blaas alle stof eens uit de kast. Ook in de fan's en de koeler.

Kijk uit als je met een stofzuiger te werk gaat. Je kan het best even met een kwastje het stof verwijderen uit de koeler en fan's.
 
Je geeft net aan dat je een vastloper krijgt tijdens een schone installatie. Wat voor foutmelding en waar tijdens het installatieproces?
 
Geplaatst door raymond-hubertu
Je geeft net aan dat je een vastloper krijgt tijdens een schone installatie. Wat voor foutmelding en waar tijdens het installatieproces?
Er komt geen foutmelding maar hij stopt gewoon ergens halverwege
 
Zomaar, zonder melding? dat zou een hardware probleem kunnen zijn. Welke? tja dat is even de vraag. Check eerst je mobo temp eens, probeer dan eens te installeren met een kale pc, dus zonder hardware. Is de installatie gelukt dan langzaam hardware terugplaatsen en opnieuw opstarten
 
Hij stopt nu al tijdens de opstartprocedure en meldt dat de 'NTLDR' ontbreekt. Wat is dat?
 
Hallo !
Type even "ntdlr is missing"in Google en je krijgt plenty oplossingen !
Bijv. Harde schijf niet aanwezig of master-slave niet goed ingesteld; harde schijf niet herkend in BIOS, MBR corrupt of niet aanwezig, etc. etc.
Succes,
Harry.
 
Geplaatst door Harry Snor
Hallo !
Type even "ntdlr is missing"in Google en je krijgt plenty oplossingen !
Bijv. Harde schijf niet aanwezig of master-slave niet goed ingesteld; harde schijf niet herkend in BIOS, MBR corrupt of niet aanwezig, etc. etc.
Succes,
Harry.

volgens mij is het moederbord kapot aan de condensatoren te zien

DSCF0006b.JPG

DSCF0007a.JPG

DSCF0008.JPG
 
Geplaatst door Victor V
volgens mij is het moederbord kapot aan de condensatoren te zien
Ja, duidelijke oorzaak van het niet meer willen draaien.:(
Mischien kun je via de fabrikant de condensatoren nog krijgen en ze vervangen.
Ik heb dit met een moederbordje voor elkaar kunnen krijgen, deze draait nu bijna een jaar weer probleemloos.:)
Zie ook:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=180641
 
Geplaatst door crash

Ja, duidelijke oorzaak van het niet meer willen draaien.:(
Mischien kun je via de fabrikant de condensatoren nog krijgen en ze vervangen.
Ik heb dit met een moederbordje voor elkaar kunnen krijgen, deze draait nu bijna een jaar weer probleemloos.:)
Zie ook:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=180641
ach, die condensatoren kosten maar 0,55 euro per stuk dus waar praten we over?
 
niet dat ik niet solderen kan... maar dat zou mij in eerste instantie weerhouden om ze aan te schaffen :)
 
Geplaatst door Ellasar
niet dat ik niet solderen kan... maar dat zou mij in eerste instantie weerhouden om ze aan te schaffen :)
wat is er volgens jou zo moeilijk aan het solderen van deze dingen?
 
Nou opzich is het solderen niet zon probleem....
Maar het niet beschadigen van onderdelen die er naast zitten of doorverbinden van onderliggende verbindingen is voor mij nog wel vaak lastig :eek:
 
Geplaatst door Ellasar
Nou opzich is het solderen niet zon probleem....
Maar het niet beschadigen van onderdelen die er naast zitten of doorverbinden van onderliggende verbindingen is voor mij nog wel vaak lastig :eek:
dus een goed vergrootglas en geavanceerde fijne soldeerbout is geen luxe in zo'n geval?
 
... het komt bij mij eerder aan op secuurheid en geen haast hebben :)
 
Geplaatst door Victor V

dus een goed vergrootglas en geavanceerde fijne soldeerbout is geen luxe in zo'n geval?
Zie de topic die ik heb aangegeven. Als je goed kunt solderen en je hebt ook een soldeerpomp, is het niet zo moeilijk.
Geplaatst door Victor V

ach, die condensatoren kosten maar 0,55 euro per stuk dus waar praten we over?
Weet je dan wel zeker dat je exact de goede hebt? Ik bedoel niet alleen qua gegevens, maar ook qua grote. Ik kon die voor mijn moederbord niet zo gauw kopen/vinden, dus ik heb zelf de importeur van Abit Nederland opgebeld moest daarna een mailtje sturen. Ondanks dat ik de gegevens en de afmetingen had doorgegeven, kreeg ik te grote condensatoren opgestuurd. Weer een mailtje gestuurd, toen kreeg ik de juiste maat. Op het betreffende moederbord van mij, zitten de condensatoren heel dicht op elkaar, dus de afmeting was bij mij ook van belang.

Ik kreeg ze gratis toegezonden, omdat het een bekend probleem is bij moederborden uit die tijd. Een klein uurtje solderen en het moederbordje draaide weer perfect.:)
 
Laatst bewerkt:
Heb gister het moederbord weer teruggemonteerd. Hij ging gisteravond nog wel aan maar doet nu totaal niets meer. Goh, wat ben ik blij. Denk dat mijn voeding nu ook kapot is.
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels een nieuw moederbord gekocht. Ik haalde de koeling van de processor en nu lijkt het alsof ze aan elkaar hebben vastgezeten. Is het een probleem als ik dat zo terugmonteer op het nieuwe moederbord?
koeling-processor.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het moet geen probleem zijn, maar je moet wel de oude koelpasta verwijderen en er nieuwe op doen.
De koelpasta zal verdroogt zijn, waardoor het koelblok heeft gekleefd aan de processor. De koelpasta is op jou afbeelding creme achtig van kleur.
 
Nog een laatste probleem. Ik heb een nieuw moederbord gekocht. De plattegrond zie je op de afbeelding. Ik snap alleen nog niet helemaal waar alle stekkers moeten. Wie weet dat? Volgens mij moet speaker op 16 en powerled op 14.
Power SW en H.D.D. LED zijn met nog niet helemaal duidelijk. Ook is nog niet duidelijk welke richting ze erop moeten.

gebruiksaanwijzing-blz-3.jpg

stekkers_op_moederbord.jpg


zo zat het in ieder geval op het oude moederbord
DSCF0003a.jpg

aansluitingen_oude_moederbo.jpg


Dit is volgens mij waar ze horen maar ben niet zeker van mij zaak

DSCF0006a.jpg

gebruiksaanwijzing-blz-14_p.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan