computer wordt sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

kilian

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
hallo,

mijn computer wordt steeds tragen.
nu doet het een eeuwegheid voor dat mijn computer opgestart is

wie kan mij helpen:confused:

Ik zou allereerst maar eens grote schoonmaak houden en defragmenteren,
Download eerst ccleaner;

http://www.ccleaner.com/

Laat deze je PC scannen en opruimen. Dit is veilig.
Download daarna een AVG anti spyware Free en laat ook deze scannen en opruimen.

http://free.grisoft.com/doc/20/lng/us/tpl/v5

Vervolgens ga je via start en programma's naar bureau accesoires en systeemwerkset en dan naar schijdefragmentatie en voer deze uit. LET OP! Dit kan best wel een tijdje duren. Voor grotere schijven soms wel een uur of langer. Je kan ook via start en uitvoeren en dan typ je MSCONFIG in naar het tablad opstarten om te kijken wat er allemaal mee opstart en het overbodige uitvinken!!

Je PC zal nu sneller moeten zijn.

...typ je MSCONFIG in naar het tablad opstarten om te kijken wat er allemaal mee opstart en het overbodige uitvinken!!...

Op deze site kun je zien wat je allemaal kunt uitvinken in de startuplist van msconfig (intypen in Start -> Uitvoeren, tabblad opstarten)

Over het algemeen kun je 75% van de items die daar staan uitvinken, wat enorm veel opstarttijd én geheugen scheelt. Let er wel op dat je items zoals je virusscanner, firewall, niet uit zet. Verder is het geen probleem als je iets uitvinkt wat je toch nodig blijkt te hebben, de items blijven gewoon in de lijst staan.

Laat die maar staan, te gevaarlijk als je er niet veel van weet. Je moet op het tabblad 'opstarten' zijn.

Laat die maar staan, te gevaarlijk als je er niet veel van weet. Je moet op het tabblad 'opstarten' zijn.

ik heb ales gedaan maar hij is nog steeds sloom vooral met msn is hij sloom

(hij is wel wat sneller maar niet helemaal:thumb: )

Alles gedaan?
Kan niet.....scannen alleen met twee programma's duurt al meer dan 3 kwartier en dan gemiddeld nog een uur defragmenteren ;)

Mag niet jokken hè.....

Alles gedaan?
Kan niet.....scannen alleen met twee programma's duurt al meer dan 3 kwartier en dan gemiddeld nog een uur defragmenteren ;)

Mag niet jokken hè.....

ik heb dat al vanmorgen gedaan (ik doe dat heel vaak en ccleaner ep ik ook gedaan
en ik ep een andere progamma waarmee je sneller progamma: Auslogics Disk Defrag 1.1:D )

Okay dan...AVG er door laten lopen?

ik ep avg gehad maar... er kwamen héél veel virussen binnen (zonder dat ik het wist) maar toen nam ik norton en die heeft het er af gehaald

maar welke versie van avg?

Norton?
Daar kan het euvel aan liggen....da's bekend.
Norton vraagt veel van je systeem!

Antivirus 2005 moet geen probleem zijn. Aantal items aangevinkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan