computer wordt traag na vijf minuten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ploe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ploe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Mijn computer start aanvankelijk gewoon op, zonder problemen, maar na een minuut of wat (vijf, of tien) wordt hij heel erg traag. Hij bevriest niet, sommige functies blijven het ogenschijnlijk doen (als je op het bureaublad op de rechter muisknop drukt, gaat er een venstertje open, bijvoorbeeld), en als je heeeel veel geduld hebt, wil het startmenu na vijf minuten opkomen, maar te gebruiken is hij dus niet. Programma's die op dat moment draaien, (de installatie van Norton 360, bijvoorbeeld) gaan door met hun werk, zij het dus ook langzaam. Als je hem een tijd laat staan, hou je alleen een bureaublad over met een pijltje. Als je hem dan uit wil zetten (via de noodstop, een andere optie is er tegen die tijd niet meer) vraagt hij nog of je dat echt wil, omdat iemand anders ook is ingelogd, dezelfde mededeling alsof hij naar het opstartscherm is teruggekeerd, al is dat niet te zien.
Ik heb aan een virus gedacht, maar ja, dat controleren is een probleem, want op zeker moment komt de virusscanner niet meer verder. Het begon na de installatie van Worms 3D, daarom heb ik het systeem teruggezet naar een eerdere datum, toen leek de computer weer in orde, vanochtend draaide hij als een tierelier, maar na de installatie van dat Nortonprogramma was het weer mis. Beide installaties waren van een cd.
Het is me nog wel gelukt om de Windows taakbeheerder (heet dat ding zo, ik woon in het buitenland en werk op een computer met Windows in het Hongaars... erg lastig) te openen voordat de boel weer op slakkegang ging en daar zag ik dat de CPU vrijwel permanent op 100 stond.
Iemand een goed idee?:o

Ja, gauw formatteren of,............... opstarten in veilige modus en DAAR een volledige systeemscan op virussen en spyware uitvoeren.

Ja dit klinkt inderdaad als spyware of een virus.
Ik zou je aanraaden om via een schone disketten of cd het systeem overnieuw te partioneren, formateren en te installeren. Is wel wat werk, maar dan weet je zeker dat je van het probleem af bent.
Je kunt uiteraard ook allerlei anti-spyware en anti-virus programma's gebruiken, maar mijn ervaring is dat dat eerder een uitstel van executie is omdat het systeem om een gegeven moment zo vol zit dat hij zo verschikkelijk traag wordt of vast bijft lopen dat je windows toch opnieuw moet installeren.

In ieder geval veel succes....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan