computer zegt meer intern geheugen te hebben dan dat hij daadwerkelijk heeft??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sitemaker007

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Een latop op school zegt dat hij 1gb geheugen heeft. Toch als ik kijk bij de prestaties blijft het wisselbestand gebuik maar rond de 200, 250 mb hangen.
Mijn docent zegt dat de computer denkt dat er 1gb inzit maar dat er eigenlijk maar 256mb in zit. (Echt zeker kwam dit niet over)
Dit vind ik ten eerste vreemd want de pc draait op windows xp (dacht wel uitgeklede versie)
Ik had wel problemen met het gebruik van zwaardere programma's, er kwam een error en ik kreeg te horen van mijn docent dat dit kwam doordat het programma geheugen probeerde te gebruike dat eigenlijk helemaal niet bestond.

Ik vind dit probleem maar een beetje raar en kan er ook niks over vinden op het net. Weet iemand hier misschien iets meer van af..?

Het wisselbestand is iets heel anders dan intern geheugen.
De hoeveelheid intern geheugen (RAM) vind je in Configuratiescherm -> Systeem.

Welk vak geeft deze docent? Ik hoop toch niet iets met IT hè......

Zoals Pasja reeds zei heb je het hier over twee aparte zaken.

Enige waarbij ik heel in de verte beelden krijg (weliswaar érg wazige beelden..........) is dat er fysiek 256 MB ram in de pc zit en dat iemand het virtuele geheugen (= wisselbestand=swappfile) op 744 MB heeft gezet, waardoor het totaal te gebruiken "geheugen" binnen Windows 1 Giga is.

Kijk morgen eerst maar eens naar Configuratiescherm->systeem, dan weet je het zeker.

Laatst bewerkt:
ik zal het maar eens aan een IT docent vragen :cool: Misschien kan hij mij wat meer helpen met dit probleem. Erg bedankt voor de snelle reacties.
Oja ik haalde wat dingen door elkaar :):confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan