Computer ziet de 2e HD niet meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

petert

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Beste Helpmij vrienden,

Het volgende is gebeurt. van morgen heeft mijn vrouw de computer aan willen zetten terwijl hij de hele nacht heeft staan downloaden. hierdoor heeft ze hem dan eigenlijk verkeerd afgesloten. nu ziet de comp. de 2e harde schijf niet meer. nu weet ik niet of dit te maken heeft met het verkeerd afsluiten maar ik wou het i.i.g. even melden. als ik in mijn comp. de E schijf wil openen, zegt hij dat de schijf niet is geformateerd en ofdat hij dat nu maar moet doen( als ik het comando formateren geef dan duurt het veel te lang voordat hij begint hiermee). partition magic ziet de schijf wel, tenminste hij geeft aan hoe groot hij is. is mijn HD dood? of is er nog een foefje die ik niet weet.

alvast bedankt en de groetjes, Petert

Tja, mogelijk is er een bitje verkeerd gevallen tijdens het fout afsluiten. Als je met XP als OS werkt, kun je proberen een systeemherstel uit te voeren.

Dat was inderdaad een goed idee. ik heb systeemherstel geprobeerd maar hij geeft aan dat veranderingen niet kunnen worden gewijzigd omdat de E schijf systeemherstel niet ondersteund of dat de schijf uit staat of verwijdert is. ddduuuussssss, uit staat hij niet sterker nog in de hardwarelijst geeft hij aan dat het apperaat corect werkt en verwijdert is hij al evenmin.

groetjes Petert

Ik heb toevallig vandaag iets gelezen of SATA schijven. Ik heb er alleen geen verstand van. ;) :D Is die "verdwenen" schijf een SATA schijf ?

ps. ik heb wat dit betreft de klok vandaag pas horen luiden, maar waar het klepeltje hangt........ ;)

nee het betreft hier een maxtor 80 gig HD ik heb net ook de probleem oplosser geprobeerd en ook de stuurprograma's ververst maar niets mag nog helpen. ook format E: werkt niet(in dos dan). is er een mogelijkheid om hem even op een andere poort aan te sluiten, op die van de dvd speler bijvoorbeeld of gaat dan het hele systeem naar de ....?

Nee, lijkt mij niet. Alleen even master en slave in de gaten houden.

Je zou hem even bij je kabel van je cd/dvd-speler aan kunnen sluiten en dan even goed opletten op master/slave.

Je hebt namelijk meestal 2 poorten voor hd/dvd

Primary - Master & Slave
Secondary - Master & Slave

Je kunt hem dus over zetten van je primary naar je secondary.

MAAR..., ik denk dat dit je probleem niet zal verhelpen hoor.....

waarom zou ik dat niet kunnen verhelpen dan? ik heb inderdaad de schijf verandert maar hij blijft onzichtbaar. is er geen controle mogelijk via e.o.a. programmatje?

groetjes Petert

Nou na lang twijvelen heb ik de hd geformateerd met partition magic. hij werkt nu weer als een tierelier.
iedereen bedankt voor jullie onmisbare hulp en de groetjes maar weer,
Petert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan