Computer ziet router niet en kan niet erop inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike93s

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Wij hebben thuis 3 routers zitten (ik weet dat het niet het besten is om te doen), maar ik heb 1 sweex router in mij kamer voor mij zelf. ik ben hierop ook dan verbonden met me computer, maar als ik dan naar command prompt dan staat er dat ik verbonden met de sitecom router die beneden staat. Ik kan ook niet meer inloggen op de router om de instellingen te zien enz.

thuis netwerk makkelijk.jpg

Als je de routers gebruikt als switch is dat ook volledig normaal. Je kunt de inlogfunctionaliteit wel behouden, maar dan moet je handmatig de sweex eerst goed in het bestaande netwerk plaatsen dmv een vast ip-adres.

Als je de routers gebruikt als switch is dat ook volledig normaal. Je kunt de inlogfunctionaliteit wel behouden, maar dan moet je handmatig de sweex eerst goed in het bestaande netwerk plaatsen dmv een vast ip-adres.
hoe doe ik dit?

- sweex loskoppelen en inloggen met de default waarde
- indien je DHCP hebt uitgezet op de sweex moet je je eigen PC een vast ipadres in de juiste range geven (bijv 192.168.1.2)
- geef de sweex router een vast ip-adres in de range van de router beneden, buiten dat afgegeven door DHCP
- ga terug naar je originele situatie

Andere mogelijkheid, als je op de Sweex (op een sticker) een MAC-adres ziet vermeld in de vorm xx-xx-xx-xx-xx-xx of xx:xx:xx:xx:xx:xx of xxxxxxxxxxxx
[x is dan iets uit de reeks 0 t/m 9 of A t/m F]

Dus kijk of je idd een MAC-adres ziet vermeld, en geef die ons. Geef ons ook het ip-adres dat je pc/laptop heeft, nu.

Tijs.

- sweex loskoppelen en inloggen met de default waarde
- indien je DHCP hebt uitgezet op de sweex moet je je eigen PC een vast ipadres in de juiste range geven (bijv 192.168.1.2)
- geef de sweex router een vast ip-adres in de range van de router beneden, buiten dat afgegeven door DHCP
- ga terug naar je originele situatie

Tja, een router heeft ALTIJD een vast ip adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan