Computer ziet USB-stick niet meer?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MasQ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MasQ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Een paar uur terug deed m'n USB-stick het nog gewoon, kon alles doen. Heb 'm er sinds dien ook niet uitgehaald en ook m'n computer niet opnieuw opgestart of iets dergelijks. Toen ik echter een uurtje ofzoiets terug iets van m'n USB-stick wouw openen gaf die aan van "Schijf(ofzoiets) is nog niet geformateerd, wilt u deze formateren?", ik nee klikken natuurlijk want die USB-stick heeft al m'n bestanden erop staan (Ik krijg gezeik als ik geen back up op een USB-stick heb dus ik dacht van; dan laat ik het daar maar op staan). Nou ja goed, ik denk ik los het zelf wel op en zoek op internet naar 't probleem. De gevonden resultaten leverde echter niet veel op (iets met chckdsk). Ik heb nooit "veilig verwijderen" gebruikt, aangezien ik geen flauw idee had dat het nodig, maar omdat ik dat op een aantal sites zag staan dacht ik ik probeer het ook maar, misschien doet 'ie 't dan. Maar nee, ik krijg niet meer dat berichtje over formateren maar hij ziet 'm nu gewoon helemaal niet meer. Ik steek 'm erin en de computer geeft aan van "Nieuw hardware apparaat gevonden..." tot en met "... is klaar voor gebruik", maar als ik het aanklik bij Mijn computer krijg ik iets van "Plaats een schijf in station F:", terwijl die USB-stick er natuurlijk gewoon in zit.

M'n computer heeft XP en de USB is een PNY attaché 8gb, als dat relevant is.
Over de rest gaat m'n vader maar als dat nodig is kan ik het hem wel vragen.
Een eerder voorval was trouwens ook dat de extra USB-hub het niet deed, terwijl deze ook altijd gewoon heeft gewerkt. Ik heb de USB-stick in alle ports geprobeerd en ook op een andere computer maar hij gaf steeds hetzelfde aan.

Dus ik dacht... weet iemand hier misschien een oplossing voor 't probleem?

Probleem ligt in ieder geval niet aan je computer maar aan je usb, het kan zijn dat je je usb telkens maar weer zonder eerst uit te werpen het een beetje heb gesloopt.
Een oplossing die jij zelf kan uitvoeren is er niet, want je kan hem helemaal niet zien op je computer.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij.nl

er is voor jouw probleem geen eenduidige oplossing, als al je andere apparaten wel werken op de usb-poorten en de stick op andere pc's ook niet wil werken kun je er van uitgaan dat de stick de geest heeft gegeven. Als je hem wel zou willem formatteren krijg je waarschijnlijk de melding dat dat niet mogelijk is. Heb 't zelfde probleem ook eens aan de hand gehad en kon hem weggooien. Wat me opviel was dat het ding erg heet werd en ik er van overtuigd was dat het over was. Gelukkig maak ik regelmatig BackUps van m'n sticks op een externe schijf dus het was niet echt een probleem. Je moet/mag er dus van uitgaan dat het over is met je stick.
Een tip van het WWW wil ik je niet onthouden,trek de stekker uit de pc en druk een tijdje herhaaldelijk op de startknop,of het écht werkt weet ik niet maar je haalt de restspanning v.h. mobo af naar het schijnt. Als je in het nauw zit probeer je al vanalles nietwaar?
Vraag: werken al je andere apparaten wel gewoon op de usb-ports?
Succes iig.

Laatst bewerkt:
Nou ja ik zal dan vandaag even die EASEUS en Teskdisk proberen, maar mocht het niet lukken... is er dan een mogelijkheid om de gegevens alsnog ergens anders op te zetten?
Ik vind het namelijk zo raar dat het echt zo ineens was... :\

Edit: Hij staat er bij zowel EASEUS en TestDisk niet bij...
Ik snap trouwens niet dat de computer wel aan geeft dat het een nieuw apparaat heeft gevonden maar die vervolgens nergens terug is te vinden, er bij "Mijn Computer" wel bij staat maar niet te openen valt.
(Als ik dat probeer krijg ik dit: "Plaats een schijf of ander geschikt medium in F:")

Laatst bewerkt:
Ik krijg dan het idee dat het zgn. Flash-geheugen op de memory-stick kapot is. Dus de controller doet het dan nog wel.
Dat levert op dat er wel nieuwe hardware wordt herkend, maar het niet (meer) als opslagmedium gebruikt kan worden en ook dat alle bestanden erop niet meer terug zijn te halen.

Ik denk dus dat Mik Zjegger gelijk heeft, en de memory-stick de geest gegeven heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan