computer zit vol met spyware en irritante reclames

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huskeyhuskey

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Goedendag,

Ik zit met een irritant probleem,mijn hele computer zit vol met trojans en irritant veel spyware. allemaal van die irritante reclameblokken(pop-up formaat) die steeds in mijn beeld springen wat ik ook doe ze blijven maar komen bovendien, loopt mijn computer erg traag. volgens mij heeft een nep antivirus programma zich op mijn computer geinstaleert.
Ik wil dit graag verhelpen maar weet niet hoe.

Ik hoop dat ik hulp kan krijgen,

groeten jan .

Hoi,

Bestanden veilig stellen (backuppen) die belangrijk zijn en deze grondig scannen!
daarna drivers backuppen. Daarna zou ik windows opnieuw installeren of image terug zetten als je deze hebt!;)

Spyware, trojans en andere malware zijn lastig helemaal te verwijderen en er blijven vaak toch gebruikerssporen achter zoals een trager systeem of dat sommige programma's toch niet meer zo goed blijken te werken dan zou moeten!
En met een fris systeempje is alles weer verholpen en is alles weer een stuk sneller!

Enige nadeel is: je bent er even zoet mee!
Maar als je alles moet scannen en uitzoeken waar alles vandaan komt en of het slecht is of niet ben je waarschijnlijk net zo lang bezig!

je kan ook hitman pro downloaden.
Dit programma installeerd automatisch allemaal anti virus en anti spyware programma's.

Succes

Dit programma installeerd automatisch allemaal anti virus en anti spyware programma's.

Succes

Hitman Pro zou ik niet installeren. HMP kan zelf namelijk ook problemen veroorzaken.

SuperAntiSpyware is een prima programma, nog beter is Malwarebytes' Anti-Malware.

Direct een HijackThis-logje plaatsen is nergens voor nodig, de helpers daar helpen het al druk genoeg.

Succes
Jammer dat iemand dit weer eens gaat adviseren. HMP blijFt helaas nog steeds meer problemen veroorzaken, dan oplossen.:(

Jammer dat iemand dit weer eens gaat adviseren. HMP blijFt helaas nog steeds meer problemen veroorzaken, dan oplossen.:(

dat is niet helemaal waar. Hitmanpro doet het uitstekend bij mij, nooit problemen. Superantispyware free daarintegen, ik heb 1 keer gedownload toen me pc vol zat met spyware enzo, en gelijk toen ik het opstarte kreeg ik problemen

dat is niet helemaal waar. Hitmanpro doet het uitstekend bij mij, nooit problemen. Superantispyware free daarintegen, ik heb 1 keer gedownload toen me pc vol zat met spyware enzo, en gelijk toen ik het opstarte kreeg ik problemen

Ik sluit mij aan bij het bericht van Crash. Hirmanpro kán in een aantal gevallen meer schade berokkenen dan dat het goed doet. Kijk met nadruk naar het streepje in het woord kan.

"Onwetende" users moeten kunnen vertrouwen op een dergelijke tool, dus zodra er iets van "zou kunnen dat", of "mogelijk dat" in het gedrag van een progje voorkomt, moeten we het dus categorisch afraden.

Laatst bewerkt:
Ik sluit me aan bij bovenstaande meningen. Geen HitmanPro, wel Malwarebytes AM.

Ik wist helemaal niet dat hitman pro problemen veroorzaakt.
Laatst had ik ook last van spyware, heb toen hitman pro geinstalleerd.
En ik kreeg allemaal blauwe schermen, dacht dat het aan de spyware lag:confused:

Een andere pc in huis had ook last van spyware, daar ook hitman pro geinstalleerd en daar werkt ie wel goed.

Dat bevestigt wellicht alleen nog maar méér het streepje op de a in het woord kán.............

Laatst had ik ook last van spyware, heb toen hitman pro geinstalleerd.
En ik kreeg allemaal blauwe schermen, dacht dat het aan de spyware lag:confused:

Een andere pc in huis had ook last van spyware, daar ook hitman pro geinstalleerd en daar werkt ie wel goed.

HMP kan wel voor BSOD's zorgen, maar dat kan spyware ook, en dat kunnen in feite heel veel programma's.

En, je hebt gelijk, er zijn mensen die HMP sinds jaar en dag naar tevredenheid gebruiken. Maar het kan bij mensen de problemen ook verergeren, beetje dubbel dus.

Buiten de al dan niet goede werking van HMP, installeer je veel shareware die alleen je computer vervuilen en niets verwijderen.

Buiten de al dan niet goede werking van HMP, installeer je veel shareware die alleen je computer vervuilen en niets verwijderen.

Ik ken de huidige samenstelling van HMP niet, maar zijn de shareware-programma's niet trial versions die wel gevonden infecties verwijderen?

Voor zover mijn informatie gaat niet, en dan heb het over bv: NOD32, Spyware Doctor en SpySweeper.
Ze werken tijdelijk (een paar weken) en daarna is het alleen vervuiling.

NOD32 is een on-demand scanner. Blijft werken maar biedt geen realtime.

Wat mij tegenstaat op HMP op het moment is dat het programma al een jaar oud is en niet degelijk bijgewerkt. Plus alle eerder genoemde zaken.

Ik zal HMP maar eens installeren, kijken wat er van het programma terecht is gekomen. (Doe dit thuis niet na!:p)
Stond een jaar geleden ook op m'n pc en vloog er toen weer snel vanaf.

Ik neem aan ook geen def. updates.

Ik weet niet precies hoe dat zit. Voor zover ik weet update HMP alle programma's alvorens te scannen maar als er bijvoorbeeld nog Ad-aware 2006 op staat... Ik zal binnenkort eens even kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan