computer zonder monitor bedienen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Behalve mijn eigen computer heb ik nog een tweede computer. Deze staat niet in de buurt van mijn eigen computer en heeft geen monitor (en ook geen toetsenbord). Volgens mij bevat die extra computer een (oude) versie van Linux.
Hoe kom ik er achter hoe ik deze computer kan bedienen met bijv. terminal software?

Vriendelijke groet,
Guido

Dan zul je toch echt eerst moeten weten wat er op die andere pc staat

Op die andere PC staat (volgens mij) OpenSuSE, een Linux-distro dus.
Volgens mij moet er een manier zijn om te kijken in mijn router welke PC (IP-adres) erbij komt, zodat ik op die manier verbinding kan maken.

Vriendelijke groet,
Guido

Externe toegang zal alleen kunnen als dat in het betreffende OS is ingericht. Daarvoor kan je uiteraard een monitor en toetsenbord aan die PC hangen om dat eerst te bekijken en eventueel in te richten.

Hang hem aan je router en kijk of deze een ipadres krijgt.

Maar dan nog, je hebt een ipadres....wat wil je daar verder mee?

Je zult toch een toetsenbord en monitor moeten hebben, wil je er wat mee kunnen doen. Althans om te kijken of er echt wel wat op staat wat werkt.

Oh, dat zou kunnen, geen idee.
Dat kan je dus proberen, het ipadres krijg je dus in de router (browser) te zien. Je logt in op je router/modem van je provider en je moet het ipadres zien.

Ook voor het gebruik van PuTTY zal de betreffende computer ingericht moeten zijn, bijvoorbeeld door de firewall te laten weten dat PuTTY toegestaan is. Daarnaast heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Als je al niet weet wel OS erop draait ga ik er vanuit dat je die infomatie ook niet hebt.

Ik gebruik deze IP Scanner:
http://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan