Computerbeheer loopt vast bij aanluiten externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

grunnie1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2011
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Mijn computer herkent mijn externe harde schijf niet meer, dit heeft hij in het verleden wel gedaan maar sinds een week of 2 niet meer. Als ik mijn externe HDD op de computer aansluit krijg ik hem niet te zien bij "mijn computer". Als ik daarna probeer om computerbeheer te openen loopt mijn computer vast.

Mijn computer is al wat ouder en daarom dacht ik misschien dat hij zo een grote massaopslag (1 TB) niet aan kan vanwege te weinig werkgeheugen. Het rare is dat in het verleden echter hier geen problemen mee heb gehad.

Mijn externe HDD sluit ik aan op de comp door middel van een USB kabeltje. Op een andere computer heb ik deze problemen niet en als ik een USB stick aansluit herkent hij deze wel.

Alle hulp is welkom...

Overweeg dit eens.

Zet de pc uit en verwijder eens de USB-stekkers uit de USB-poorten van apparatuur (zoals bijvoorbeeld een printer) die niet perse aangesloten hoeft te wezen.

Koppel ook de externe harde schijf los of zet hem uit.
Zet nu de pc weer aan en wacht tot Windows helemaal opgestart is.
Sluit nu de externe harde schijf weer aan en/of zet hem aan.

Kijk het nu een paar uurtjes aan of je systeem nu wel stabiel is en blijft.

Blijft het stabiel, ga dan stuk voor stuk de overige USB-apparaten weer aansluiten.

Als ik mijn computer probeer op te starten met de externe harde schijf aangekoppeld lukt dit niet. De computer wil dan niet opstarten. Ik heb al gekeken in de BIOS mode maar hier staat mijn USB legacy Support al op disabled. Ik start mijn computer dus altijd op zonder de externe harde schijf. Het maakt niet uit hoe lang ik al mijn comp aan heb staan (heb al verschillende tijdmomenten geprobeerd). Zodra ik mijn externe harde schijf aansluit op mijn comp en ik probeer naar computerbeheer te gaan omdat ik mijn externe harde schijf niet terug kan vinden bij "mijn computer" loopt mijn computer vast.

In de veilige mode ziet hij mijn externe harde schijf wel en heb ik er ook toegang toe. Helaas in de normale Windows mode krijg ik hem nog steeds niet te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan