Computerconfiguratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakie325

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2014
Hallo helpmij,

Dit is de eerste keer dat ik een post op dit forum of welk forum dan ook maak met een serieuze vraag.
Ik heb informatica op school en zit in 4 Havo.
Ik moet een praktische opdracht maken waarbij ik een computer moet samenstellen.
Er waren drie verschillende soorten, thuis, server of een game-pc.
Ik ben uitgeloot voor een game-pc. En kreeg een budget van 1030 euro.
Ik heb hier een paar regels waar ik me aan moet houden:

• Je moet zelf bepalen uit welke onderdelen de pc moet worden opgebouwd.
  • Ook moet je zoeken naar firma’s die de laagste prijzen voor de onderdelen rekenen.
  • Je mag alleen Nederlandse leveranciers nemen.
  • Je hoeft eventuele verzend- en administratiekosten niet mee te rekenen.
  • Je mag maximaal 10 euro onder de prijs blijven.
  • Veilingen zoals Marktplaats of Ebay zijn niet toegestaan: iedereen moet het artikel in onbeperkte aantallen kunnen kopen.
  • Je kunt ervan uitgaan, dat jij zelf de pc gaat bouwen: kosten voor het (in)bouwen hoef je niet te bepalen.
  • De pc moet voorzien zijn van een besturingssysteem (naar jouw keuze).
  • Het is niet toegestaan om een complete pc uit te zoeken bij een bedrijf. Je moet hem "samenstellen" uit onderdelen van verschillende leveranciers/winkels.
  • Per leverancier/winkel mag je niet meer dan 3 onderdelen kiezen.
  • Het is wel toegestaan om OEM-onderdelen te kiezen. Dat zijn onderdelen, die eigenlijk niet aan particulieren worden geleverd, maar alleen aan bedrijven.

Ik wist zelf wel dat ik voor een game pc o.a. een goede videokaart en processor nodig heb.
Ik weet ook wat er allemaal bij "MOET" komen. En ook nog binnen het budget.

-Monitor
-Muis
-Toetsenbord
-Headset
-adsl router
-Besturingsysteem
en dan de vaste onderdelen van de computer zelf.
Ik zal het maar kort zeggen, je moet alles hebben om een werkende pc te krijgen waarop je een redelijk spel kan spelen.
Graag ook de leverancier of een linkadres naar de site erbij zetten!:P

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mvg,

Jaap

Sjaakie325 : Dit bericht ook al gezien? Als jij nu eens een stuk of 4 a 5 webwinkels bezoekt en je stelt een leuke pc samen op basis van een Intel I5, dan denk ik best wel dat er hier lieden zijn die je willen verbeteren / aanvullen?

Een richtlijn zou kunnen zijn:

fabrikant 1 : moederbord, processor, geheugen
fab. 2: videokaart, voeding, DVD brander
fab 3 en fab 4 : de rest

Laatst bewerkt:
Behuizing Cooler Master CM 690 III - Midtowermodel *€ * *73,98
Processor Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz - 6 MB cache *€ *199,98
Moederbord MSI Z87-G45 Gaming iZ87, SATA600 RAID, USB3.0 *€ *129,99
Harde schijf Seagate Barracuda 2TB 3.5" 7200rpm 64MB *€ * *74,00
Video kaart MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX760 Twin Frozr OC 2GB *€ *209,99
Optische drive LG DVD WRITER LG GH24NS95.AUAA50B 24X INTERN DRIVE *€ * *15,73
RAM Corsair Vengeance - geheugen 8 gb DDR3 *€ * *73,99
Voeding be quiet! Pure Power L8 630W *€ * *75,80
Monitor Samsung Monitor S22C300H LED TN * € *104,00

dit is al 950 euro
dus moet ergens besparen

Enne, wat goedkope leveranciers betreft zou ik het om willen draaien : je stelt eerst een leuke machine samen (bij één leverancier, dat scheelt je een hoop gedoe). Dan vraag je ons om onze mening. De uiteindelijke machine (onderdelen) van de machine die het geworden is typ je per onderdeel in Google en zo kom je bij de goedkoopster leveranciers uit.

Je kan beter een AMD kaart nemen, die hebben vaker een betere price/performance ratio.
En een moederbord van €130 is iets overdreven. Je kan beter voor iets als deze kiezen (€91,90), Heeft nog steeds een Z87 chipset, USB3.0, 2x PCI-e x16 en dus CrossfireX/SLI support.

http://tweakers.net/pricewatch/327581/cooler-master-storm-scout-ii-advanced.html
Het scheelt niet veel, maar dit is een ontzettend goede kast voor deze prijs, kwaliteit is ontzettend goed, je gooit hem uit het raam en er zitten nog steeds geen deuken in ;)

http://tweakers.net/pricewatch/222251/ocz-modxstream-pro-600w/reviews/
Deze voeding is 15 euro goedkoper, en heeft maar 30 watt minder vermogen

Verder zou ik die CPU en GPU niet meer veranderen, de CPU is over het algemeen goed (zegt iedereen :P), en de GPU is ook wel best bang for the buck in die prijsklasse ;)

En de monitor kan ook iets goedkoper
Voor 22 inch kom ik uit op dit ongeveer
http://tweakers.net/pricewatch/361717/benq-dl2215-zwart.html
En als je echt moet besparen, dan kun je hem kleiner maken en is hij €80 euro, dan heb je hier een 19 inch: (let op, de resolutie is lager!)
http://tweakers.net/pricewatch/364213/samsung-syncmaster-s19b420bw-zwart.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan