computercrash

Status
Niet open voor verdere reacties.

deenphj

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Berichten
23
Ik heb een Acer Aspire 7735 met Vista, servicepack2. Vrijdag liet Panda mijn computer crashen. Ik heb hem weer aan de praat gekregen met recovery cd's. Waarbij gezegd werd dat mijn bestanden en contactpersonen bewaard zouden blijven. Maar waar staan die dan. Ik kan ze nergens vinden. Wie weet hiet iets van?
Ik heb wel via Acer backup manager een backup gemaakt. De backup files staan in een aparte map op een externe schijf. Maar ik nergens vinden hoe ik deze terug moeten zetten. Wie weet de oplossing?
Graag hulp!
 
Klik eens op start/Alle programma's
Kijk daar eens of je een mapje met acer utility's of tool's kan vinden.
 
Als de computer opnieuw is geïnstalleerd dmv recovery,
Worden meestal de oude bestanden verplaatst naar c:\windows.old\ Met daarin de Mijn documenten map etc.


Tip:
Om in t vervolg niet zomaar wat kwijt te zijn is een backup handig.
Via windows backup of bijvoorbeeld een online backup
 
ik heb een backup gemaakt met Acer back uop manager, maar ik weet hoe ik de backup terug moet zetten. Gebruik ik de Acer backup manager met als bron de backupfiles op de externe hdd en als doel de hdd van mijn laptop, dan wordt deze hdd niet herkend. Dus hoe moet het wel.
Schijnbaar is dit een groot probleem bij Acer machines, maar heb nog geen antwoord of oplossing
 
Laatst bewerkt:
Hoi Deen, ik zie bij de vraag staan vraag is opgelost, en ik lees in je laatste bericht:
maar heb nog geen antwoord of oplossing
Weet je hoe ik alles back up hou? alle bestanden die ik heb maak of krijg zet ik meteen ook op een externe harde schijf.
Ik werk niet met back-up programma's, omdat dat eigenlijk niet nodig is, en ook lastiger.

Ik kopieer gewoon belangrijke bestanden altijd naar de hdd.
ook werk ik in een multiboot, dat kan dan wat lastieger zijn als je een recovery systeem hebt.
Maar ik heb meerdere keren windows op mijn pc geinstalleerd op verschillende partities, dus ik kan in principe alleen maar data van mijn harde schijf kwijtraken als de harde schijf echt fysiek stuk gaat.
Ook al zou ik het allerergste virus binnen krijgen in 1 van mijn systemen, het raakt de andere systemen niet.
als ik nu getroffen zou worden door een rootkit, mijn taakbalk verdwijnt, ik alleen nog maar rondjes zie draaien, ik sluit mijn pc af en start een ander systeem op, kan bij alle data, het virus zit dan niet in het systeem wat gestart wordt, dus doet het ook niks meer.
Dat doe ik al een jaar of 10 zo, en een beter systeem backup kan je eigenlijk niet hebben.
Tuurlijk zet ik alles extern weg omdat een harde schijf ook niet het eeuwige leven heeft.
Ik heb 2 externe hdd's waar ik alles op bewaar, dubbel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan