Computerinstellingen terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
121
Computerliefhebbers,


mijn vader heeft enkele maanden geleden een gloednieuwe computer gekocht. Toen hij echter het internet op wilde via zijn kabelabonnement kreeg hij direct last van spyware en (mogelijk) virussen. De toegang tot internet wordt hem zelfs ontzegd via zijn computer, dus daarom is hij nu van plan het apparaat helemaal leeg te halen.

Daarom de vraag; wat is de meest handige optie? De computer terugzetten in de fabrieksinstellingen via een meegeleverd CD'tje? Is er bij de installatie van de computer een systeemherstelpunt aangemaakt? Als je eventueel terug gaat naar dat systeemherstelpunt, zijn dan alle virussen en spyware ook verdwenen?

Wie kan mij de beste oplossing geven? Er staat nog helemaal niets op de computer behalve de voorgeïnstalleerde software. Hij heeft direct wat internetsites bezocht (zonder virusscanner e.d.), waardoor hij direct geïnfecteerd werd met met name spyware. Er kunnen deze echter geen belangrijke documenten of programma's verloren gaan.

Hoor graag jullie advies!


Jeroen
 
Als hij nog niets van bestanden ofzow (belangrijk op die pc heeft staan zou ik terug naar fabriekstand gaan dit is normaal cd erin en een paar keer enter en klaar heel gemakkelijk.
Bij naar vorige herstelpunt gaan is de kans er dat het weg is maar het kan nog altijd blijven staan volgens mij.
Maak anders nu eerst een cd en zet daar een firewall spyware prog en antivirus prog op.
Zodat je deze kunt installen voor die pc op internet gaat.
 
het lijkt mij echt gewoon gemakkelijker van fabrieks toestand.
Je bent bijna zeker dat alles weg is en je hebt er bijna geen werk aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan