computerklas in Suriname

Status
Niet open voor verdere reacties.

misternius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo iedereen, over een aantal weken vertrek ik naar Suriname om ginds een computerklasje op te richten. Hiervoor heb ik PC's ingezameld. De meeste PC's hebben een schakelaar dat van 220v naar 110v kan. Alleen is er nog een ander stopcontact ginds. Een aantal pc's hebben een voeding waar geen schakelaar opstaat en dus 220v nodig hebben.

Hiervoor ga ik denk ik een transformator moeten aankopen. Mijn vraag is nu, kan bv. een transformator aan een stopcontact zetten en vanaf de transformator een splitblokje met een europees stopcontact zetten en hier meerdere computers op aansluiten die 220v nodig hebben??

Als u eventueel andere tips heeft om het voedingsprobleem op te lossen post ze gerust...

Theoretisch kan dat wel, maar zo'n transformator heeft meestal een beperkt vermogen. En als je daar meerdere PCs op gaat zetten dan kun je dat maximum wel eens heel gauw bereiken. Daarnaast zijn 110-220 omvormers niet goedkoop. Je kunt wellicht beter even in de regio kijken (of hier rondvragen) of iemand nog oude PSU's heeft die omschakelbaar zijn en ze dan vervangen voordat je vertrekt.
Omdat de meeste PC's een driepolige plug hebben, kun je waarschijnlijk het best daar nieuwe voedingskabels kopen.

ja, zoiets was ik ook aan het denken, alleen weet wacht ik nog af waar ik ginds alles vind, hier kan ik niks meer kopen aangezien alles al verscheept is en ik volgende week vertrek en examens heb :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan