Computernaam gewijzigd, kan niet meer inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

L1ghty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2009
Berichten
2
Ik heb het probleem al min of meer gevonden in de sectie voor XP, maar daar stond geen antwoord en ik heb het met Vista. Vandaar dat ik een nieuwe post heb gemaakt.

Ik heb de naam van mijn computer onlangs veranderd. Ik moest dan kiezen tussen 'Nu opnieuw opstarten of later zelf de computer opnieuw opstarten' en heb dan voor het tweede gekozen. Door een stroomonderbreking is hij echter uitgevallen voor ik 'm correct heb kunnen afsluiten en toen ik nadien terug opstartte en probeerde in te loggen, verscheen er dat de login correct was, maar meteen daarna: "De computernaam is incorrect." als foutmelding en verder gebeurde er niets meer, ik kwam gewoon terug uit op het accountscherm. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik de enige ben die dit ooit heeft voorgehad, maar vond absoluut niets op google. Ik wilde eerst ook gewoon een herstelpunt gebruiken, maar die vond hij ook niet meer terug (terwijl ik er van overtuigd ben dat hij die geregeld automatisch aanmaakt).

Misschien dat het ook nog vermeldenswaardig is dat ik een Lenovo heb met een vingerafdruk-inlogsysteem, dus ik weet niet zeker of het 'login geslaagd'-bericht standaard is of niet. In elk geval, was er geen probleem met de herkenning van mijn vingerafdruk.

Ik hoop ontzettend hard dat iemand me kan helpen, het lijkt me zo'n dom, eenvoudig probleem, maar ik kom er echt niet uit.

Alvast bedankt!
 
Als je het venster voor je hebt met de gebruikersnaam, kun je dan op ctrl/alt/del drukken? Dan komt, als het goed is, het Administrator account erbij. Kun je daar wel mee inloggen?
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb geprobeerd wat je zei, maar ik heb die administrator-account nooit geactiveerd en er gebeurde ook niets. Ik heb uit gewoonte wel nog geprobeerd op de normale manier in te loggen en opeens ging het wel. Ik zou écht niet weten wat ik anders deed, maar het is dus in orde.

Nogmaals bedankt!
 
Nou, helemaal zelf gedaan hoor :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan