Computernaam veranderen????

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Weet iemand hoe je de computernaam kan veranderen,
mijn vrouw heeft haar eigen naam ingevoerd, maar nu wil ze die veranderen.

Wie heeft de oplossing?

@esjekea,
Volgens mij is dat voor xp en hier vraagt men het voor windows95/98 volgens mij gaat dat niet hetzelfde.

Ga naar Start, Uitvoeren. Typ Regedit en klik op OK.

Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\ComputerName\ComputerName

Klik in het rechter venster met je rechter muisknop op ComputerName en klik op Wijzigen.

Guus.

computernaam

Ik heb dit geprobeerd en dit lukt, maar dat is een nummer en ik wil de naam veranderen. Ik denk dat het niet de computernaam is wat ik bedoel ?
De naam die ik wil veranderen is de naam die staat bij:
geregistreerd op naam van.
Weet je dit ook ? en bedankt.

Die zit in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion en heet RegisteredOwner.
Kun je op dezelfde manier wijzigen als ik in mijn vorige antwoord zei.
Die computernaam kun je overigens ook gewoon wijzigen in een naam als je dat nummer niet mooi vindt

Guus.

@Guus,
En als de vraag steller nu een @home aansluiting heeft dan heb je dat nummer toch wel nodig.

Geplaatst door puppie
@Guus,
En als de vraag steller nu een @home aansluiting heeft dan heb je dat nummer toch wel nodig.
Dat moet je me even uitleggen.
De computernaam is de naam die Windows aan de computer geeft als je niet zelf tijdens het installeren iets invult als "Mijn computer" of zo.
Windows geeft hem dan de naam ZLX4385 of iets dergelijk. Als dat door @home gebruikt wordt zou ik het inderdaad niet veranderen. Maar dat zou betekenen dat je met zo'n aansluiting ook geen andere computer kunt aanschaffen.

Guus.

@Guus,

Bij @home moet je dus een nummer opgeven als computernaam. Mijn computer heeft als naam cc12345-A
Ik ben dus ook een @home gebruiker.

Geplaatst door puppie
@Guus,

Bij @home moet je dus een nummer opgeven als computernaam. Mijn computer heeft als naam cc12345-A
Ik ben dus ook een @home gebruiker.
Kijk eens bij Systeeminfo. Daar staat je computernaam. Is dat cc 12345-A?
Ik heb mijn computer DEZE COMPUTER genoemd. Op Systeeminfo ziet dat er bij mij zó uit. (Zie bijlage.)

Laatst bewerkt:
Guus,
Zie bijlage.

Laatst bewerkt:
Ja, dat is inderdaad de computernaam.
(Om het absoluut zeker te weten zou je het register nog kunnen doorzoeken op ComputerName.)
Maar als jij dus een andere computer koopt of tijdens een schone installatie besluit om hem Pietje te noemen, dan zou je een nieuwe account bij @home moeten nemen?

Guus.

Om gebruik te kunnen maken van de @home kabel aansluiting moet jou computer het nummer gaan gebruiken wat je van @home hebt gekregen.
Als je er een router tussen zet dan moet in de router dus het nummer komen, daarna kan ik de computer wel pietje noemen.
Ik heb hier thuis twee laptops 1 normale pc en een router.
De router heeft het A nummer daarna heb ik de computer en laptops op een volgend genoemd B, C en D met de nummers er natuurlijk voor. Dus bv. cc-123456-B en cc123456-C

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Geplaatst door puppie
@Guus,

Dan maakt het niks uit dat je de naam die bij geregistreert op naam van staat veranderd. Dat heeft niks met je @home aansluiting te maken

M@rio,
Dat klopt helemaal, maar dat vertelde de vraagsteller pas later.

Geplaatst door m@rio

Dan maakt het niks uit dat je de naam die bij geregistreert op naam van staat veranderd. Dat heeft niks met je @home aansluiting te maken
Die naam niet.
Maar als je bij @home zit kun je de naam van je computer dus maar beter niet wijzigen als je één computer hebt en dus geen router, als ik het goed begrijp allemaal.:)

Guus.

Ik heb datgene wat esjeka en guus als oplossing gaven uitgeprobeerd, maar de naam die ik bedoel veranderd niet'

Ik bedoel dus __ Deze computer rechts aanklikken-Eigenschappen-Algemeen
En hier bij algemeen aangekomen staat de eigenaam van mijn vrouw met daaronder ook nog een lang nummer, maar mij gaat het om de eigenaam te veranderen, en dit lukt niet met de oplossing van Esjeka via deze computer, en ook niet via de register oplossing van Guus.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik op mijn PC die uitgerust is met windows xp pro niet bij de registered owner kom op deze manier (misschien is dat bij 98 wel mogelijk?)

Geplaatst door assaas
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik op mijn PC die uitgerust is met windows xp pro niet bij de registered owner kom op deze manier (misschien is dat bij 98 wel mogelijk?)
Aha. In dat geval moet je ergens anders wezen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

Nadat je de naam veranderd hebt even opnieuw opstarten.

(Klik hier als je de smaak van het wijzigen van je register te pakken hebt.:))

Guus.

Laatst bewerkt:
Ok Guus bedankt, bij Windows xp werkt dit.

Nu gaat mijn vrouw nog eens op haar vereniging bij win 98 proberen, want de andere oplossingen werkten bij 98 niet volgens haar

Geplaatst door assaas
Nu gaat mijn vrouw nog eens op haar vereniging bij win 98 proberen, want de andere oplossingen werkten bij 98 niet volgens haar
Met die registerwijziging moet het zo lukken in Win 98.
Zoniet, dan horen we het wel.:thumb:

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan