computernaam voor extern bureablad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Ik ben aan het proberen een verbinding met een extern bureaublad te maken, alleen het lukt niet. Ik denk dat het aan de computernaam ligt. Hoe moet ik de computernaam invoeren?
Ik heb via IP-adres geprobeerd en via \\computernaam\gebruiker. beide lukken niet. Als er systeemgegevens (zoals computernamen of IP-adressen enz...) nodig zijn, moet je die even vragen.
Als ik bij computers zoeken de computers wil zoeken geeft hij bij MSHOME niks weer (er staat zo'n plusje voor, maar als ik er op klik, gebeurt er niks. Dat plusje verdwijnt ook niet, zoals normaal in bestandsbrowers gebeurt).
Ik probeer verbinding te maken vanaf een vista PC naar XP.

Laatst bewerkt:
Met welke Windows versies werk je? Alleen Vista of....?

Net veranderd, van vista naar XP. )ik probeer op pc met vista verbinding te maken naar een PC waar XP op staat)

vista home premium SP2 en xp home edition SP3.
Als ik vanaf XP computers zoek zegt hij dat er geen computer in MSHOME zitten, terwijl ze in verkenner allemaal te zien zijn.

Laatst bewerkt:
wat in uit die link begrijp, is dat je van xp wel vista kan besturen. dat lukt ook niet.

Klopt want voor Vista Home premium geld hetzelfde;
De belangrijkste voorwaarde voor het gebruik van Extern Bureaublad is dat u beschikt over de juiste Windowsversie. Om een computer op afstand over te kunnen nemen moet op die computer Windows XP Professional, Windows XP Media Center Edition, of Windows Vista Business, Enterprise of Ultimate zijn geïnstalleerd. Windows XP Home Edition of Windows Vista Home Premium voldoen dus niet.
Bron;
http://computertotaal.nl/article/1831/extern-bureaublad-extra-veilig.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan