Computerprobleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Hallo. (geen idee in welk subtopic dit geplaatst moet worden)

Tijdens het opstarten van mijn computer, dus het knopje indrukken, hoor ik om te beginnen al een vreemd geluidje (piepje).
Normaal hoor ik een snel piepje en ik zie windows laden. Nu hoor ik dit piepje en ziet mijn beeldscherm de computer niet.

Ik krijg mijn inlogscherm niet te zien terwijl het lijkt alsof de computer wel bezig is. Nu kan ik het op een ander beeldscherm proberen, maar ik denk niet dat dat het probleem is. Dat piepje doetie normaal nooit en er is niets mis met mijn beeldscherm.

Volgens mij wel een bekend probleem, dus ik hoop dat jullie het probleem kunnen aanwijzen met daarbij een oplossing. :D

Mvg, Pim

Je moet even kijken welk moederbord je hebt en in de handleiding daarvan staat wat dat piepje betekend

Het piepje geeft aan dat er iets mis is.
Bijv. geheugenmodule(s) defect, Videokaart defect, noem maar op....
Even doen wat Rooie Darp al zei, je kunt ook je merk en type MOBO hier posten als je er niet uitkomt.

Groeten Marcel

Misschien stom, maar hoe kom erachter welk moederbord ik heb als ik de computer niet kan gebruiken. :o

Laatst bewerkt door een moderator:
PC openschroeven en kijk of er op de grootste printplaat een merk of nummer ofzo staat in grotere letters dan de overige tekesten.
Wat is het voor PC ? (Merk, type)

Groeten Marcel

Uhm,

PX6600 TD WinFast

Alternate

Is dit wat je zocht? Ik heb er niet veel verstand van.

Hoi,

Nee dat is de videokaart moederbord is waar deze kaart op in gestoken is.

Bedankt!

Piepje

1 High Pitched Beep (Repeating)
A single, repeating, high pitched beeping sound means that the CPU is overheating. You'll need to figure out why the CPU is getting too hot before this Award beep code will go away.

Het is niet 'repeating' maar ik geloof dat dit hem is. De omschrijving kan ook wel kloppen namelijk. Het is erg warm waar de computer nu staat en dat was te merken.
Desondanks heb ik de computer nooit langer dan 15 minuten aangedaan. Waaronder nog eens een keer per week.
Blijkbaar dus warm geworden zelfs toenie nog uitstond.

Heb ik inderdaad met deze Beep te maken? Kan iemand dit bevestigen met daarbij alsjeblieft een oplossing zodat er een slotje op kan.

Alvast enorm bedankt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je nu de pc open staat even gekeken hoe stoffig alles is met name de ventilators cpu -cpu koeler zelf videokaart ventilator plus koeler en de case fan;s.

Jazeker meneer. Ik heb nog even de stofzuiger gepakt en het stofvrij gemaakt. (Zonder fans te beschadigen uiteraard)
Maar heel stoffig trof ik het niet aan iig.

Hij zegt meneer tegen me:D oke maar heb je de videokaart ook weer aangedrukt en de stekkers achter zitten ook goed ik zou alle aansluitingen even nalopen

Als je meerder geheugenmodules hebt in je PC haal ze er dan eens uit en stop er eentje terug.
Als dat goed gaat doe je er eentje bij net zolang totdat de fout terugkomt.

Op de link van Modag kon ik eigenlijk niets vinden wat 1 lange beep betekend.
Misschien is mijn gehoor een beetje slecht aan het worden maar ik hoor maar 1 lange beep.

Groeten Marcel

Ik ben niet zo thuis in de piepjes maar ik hoor 1 lange en 2 korte piepjes.
Dus ik zou zeggen het ligt aan de videokaart.

Waarschijnlijk is mijn gehoor niet zo goed als dat van jullie want zelfs met een koptelefoonop me hoofd hoor ik slechts 1 lange piep.
Kan de TS misschien bevestigen wat voor piep het is ?

Groeten Marcel

Ik ben niet zo thuis in de piepjes maar ik hoor 1 lange en 2 korte piepjes.
Dus ik zou zeggen het ligt aan de videokaart.

Ik hoor ook twee piepjes, maar ben niet zeker. lastig te concluderen zeg!
Maar als het beeldscherm niets laat zien als de computer aanstaat, dan heeft het toch iets met de videokaart te maken. Of heb ik het hier mis?

Ja, ik ben het met je eens PimGroenendijk.
Ik zou toch even geheugenmodules uitwisselen om te kijken of het daar niet vandaan komt.

Groeten Marcel

Ik heb ddr2333 er uitgehaald en weer ingedaan. Nu start mn pc niet meer op.

6657-M393T2953BG0-CCC-Front.jpg

Ik voel me nu zo dom want ik heb het erger gemaakt. Ik denk dat ik er maar professionele hulp bijhaal. :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan