Computerprobleem 'Uitvoeren vanaf de server mislukt'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Destijds heb ik mijn 'data' mappen en bestanden, dus ook Mijn documenten e.d. verplaatst naar een externe schijf. Dit werkt naar volle tevredenheid. Echter soms vergeet je deze aan te sluiten en dan krijg je een error: Uitvoeren vanaf de server is mislukt. OK

Dan ga je naar Deze computer en deze is niet toegankelijk ook toegang tot Configuratiescherm krijg je niet. Onder uitvoeren is schijfbeheer niet mogelijk wel kun je een herstelpunt maken of msconfig onder 'Uitvoeren'. Toegang tot andere interne schijf is niet mogelijk. Ook een andere externe aansluiten geeft altijd de error: 'Uitvoeren vanaf de server is mislukt.'

Problemen kunnen ontstaan wanneer de dataschijf defect raakt en niet meer toegankelijk is. Want dan zijn de pc-schijven ook niet meer bereikbaar. Wie weet hoe dit in elkaar zit en weet er een oplossing voor. Wat ik wel zou kunnen doen is een exacte kopie maken van de schijf op een gelijke externe schijf, maar hoe zit je dan met de schijfletter? Deze is met het kopiëren natuurlijk anders en als je deze dan aansluit kom je weer niet bij schijfbeheer om de letter aan te passen.

Sorry, ik heb een fout gemaakt want schijfbeheer is met RMK op Deze computer nog wel mogelijk. Deze computer is niet te openen en schijven dus niet te zien (server fout). Dan moet ik een kopie maken op een andere schijf en dan in noodgevallen daar aan de originele/oorspronkelijke schijfletter toevoegen/wijzigen. Maar wie weet wat hier nu eigenlijk aan de hand is?

Ik heb nu een kopie gemaakt van de hele schijf naar een andere externe schijf. De letter is niet gewijzigd maar de volumenaam wel het is dus een exacte kopie. Maar nu werd bij de Wizard gevraagd of ik wilde aanvinken:

[ ]1.Station activeren
Hiermee maakt u van het herstelde station de actieve partitie (bijvoorbeeld het station waarvan de computer wordt gestart).
Kies deze optie als u het station herstelt waarop het besturingssysteem is geïnstalleerd.

Dat is niet het geval. Dit zou dus niet hoeven.

[ ]2. Oorspronkelijke schijfhandtekening herstellen

Hiermee herstelt u de oorspronkelijke, fysieke schijfhandtekening van de vaste schijf.
Schijf handtekeningen zijn opgenomen in Windows Server 2003, Windows 2000 Advanced Server en Windows NT Server 4.0 Enterprise Edition (SP3 en later). Schijfhandtekeningen zijn nodig om de vaste schijf te gebruiken.
Selecteer deze optie als een van de volgende situaties van toepassing is:

■ De stationsletters van de computer zijn atypisch (er zijn bijvoorbeeld andere letters toegewezen dan C, D, E enzovoort).
■ U zet een herstelpunt terug naar een lege vaste schijf.

Natuurlijk zijn er andere letters toegewezen dan de genoemde. De nieuwe schijf heeft H maar er zijn ook J en K. Het is geen nieuwe geformatteerde schijf.

Als in gebruiker testuser geen probleem is, dan ligt het probleem in jouw 'normale' account.
Ik denk hierbij aan 3 dingen:
a. Software die je normale account automatisch start bij aanmelden, maar testuser niet.
Volledigheidshalve genoemd, maar minst waarschijnlijk.
b. Koppeling van mappen/schijven met andere dingen dan wat standaard is in je normale account.
Indien dit aan de hand is, dan zal dat per ongeluk plaatsgevonden hebben.

c. Gebruikersgebonden instellingen in de registry die ontbreken of verkeerd staan, vooral m.b.t. Explorer (=Verkenner).

Het is lastig om deze problemen te checken/fixen vanaf een forum. Makkelijkste zou zijn dat je verder werkt in het nieuwe account (oude mail, instellingen, favorieten etc. proberen te migreren naar het nieuwe account).

Tijs.

Ik denk dat het rode het geval is. Ik heb wel destijds de procedure gevolgd om deze mappen te verplaatsen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan