Computerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien het toch de mobo word. Welk moederbord kan ik dan het beste nemen?
Zoals ik al zei heb ik dus een Intel P4, 3,06 ghz processor.
Volgens zoekresultaten op internet is dat een socket 478, betekend dit dat ik elke willekeurige socket 478 moederbord kan bestellen?

En ten tweede.. Hoe krijg ik het CPU op dit moederbord geinstalleerd. Ik bedoel, al die PCI kaarten en geheugenmodules krijg ik er zo in, maar heb niet aan processor gezeten etc.
 
Hoi !

Yep, mits je kijkt of ook je geheugen en grafische kaart erop gaan passen.

Kijk even op de MSI-site voor de spec's van je huidige mobo en print ze even uit, dan kun je vergelijken of die spec's overeen komen ,met een nieuw aan te schaffen mobo.

Zoiets bijv. : http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+478

Processor plaatsen: doorsnee zit bij een nieuw mobo een handleiding om de processor te plaatsen.

Mocht dat niet het geval zijn, wil ik graag proberen je hiermee te helpen.

Denk eraan om ook koelpasta aan te schaffen (ong. € 5,=)

Greetz,

Harry.
 
Inmiddels ben ik langs een computerzaak geweest waar ik toevallig een opmerking zag staan dat ze PC wel wilden onderzoeken voor maar een klein bedrag. Ik heb ze laten onderzoeken en ze kwamen tot de conclusie dat het moederbord dus defect was, de VGA-kaart ook en toen ik vroeg wat er met de voeding was.. Zeiden ze, niet specifiek getest (omddat ze een nieuwe gebruikt hadden), maar bij het aandoen zag een collega wel een vonk vanaf komen.. Zou dus de oorzaak kunnen zijn van de defecte moederbord/VGA-kaart. De condensoren op de VGA-kaart stonden wel bol zeiden ze.. Ik heb de kaart hier nu voor me liggen en dit is inderdaad zo, maar of dit ook al was voordat ik deze naar hun toe bracht, betwijfel ik..

Maar ja, ik ben dus toe aan een nieuwe pc is de conclusie.. Ik zal tevens jullie advies willen gebruiken om te vragen welk/waar ik het beste een systeem kan kopen, maar daarvoor zal ik een ander topic openen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan