Computerproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

charissa22

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2002
Ik heb een vraagje het is niet voor mij zelf maar voor de buren zij hebben een computer met windows 98 erop ze starten vandaag de computer op en krijgen het volgende;

Spool 32 This program has performed an illegal operation and will be shut down if the problem persist contact the programvendor.

Zegt dat ie nieuwe hardware heeft gevonden (de printer) die zit er echter al jaren op.

Your displayadaptor is not configured propely. To connect the problem, click ok to start the hardware insllation wizard.

En de desktop is groen ipv blauw zoals die altijd was.

Program has performed a illegal operation

Mijn buurman kan dan wel in een worddokument maar op het moment van openen slaat alles vast.

Ik hoop dat iemand weet wat dit is (virus???) ik zelf ben geen computerwizard weet iemand misschien raad hoe we dit op kunnen lossen?

groetjes charissa22

scannen

Hoi bennie,

helaas ze kunnen niets doen bij alles wat ze doen slaat de computer vast ze hebben er pas ADSL op geinstalleerd maar zijn de virusscanner vergeten dus ik dacht ook al aan een virus,

groetjes charissa22

ja ik zou dat wel kunnen downloaden en op een schijfje kunnen zetten en wat moeten we er mee doen dan als ik dat heb gedownload?

Op een diskette zetten. En dan met die diskette de PC scannen. (Vanuit DOS). Let erop dat de diskette schrijfbeveiligd is! (Zie schuifje op diskette).

Groetjes,
Bennie

hoi bennie ik wil niet heel erg dom overkomen hoor (waarschijnlijk gebeurt dat wel) maar als ik het op een diskette heb staan die dos versie en die stop ik erbij hun in draait de computer dan gewoon of moet ik dan toch nog iets bijzonders ingeven om op internet te komen of niet?

mag het ook gedownload worden op een cdrom of moet het een diskette zijn?

Ik denk dat je het kan proberen (ik ken die diskette zelf niet) door de diskette in het station te stoppen en de pc start op in DOS. En ik denk dat het je wel duidelijk word. Je hoeft niet online te zijn want het is een antivirus ding dat draait onder DOS. Als ik het goed begrijp.

Succes

(Bennie verbeterd me wel als ik het fout heb :) )

Je hebt in totaal drie diskettes nodig. Kijk hier voor hoe en wat:
http://www.f-prot.com/support/fpdos_faq/06.html

Download het bestand. Unzip het naar een tijdelijke map. Kopieer dan de bestanden zoals aangegeven in de link, naar de floppies. Start de PC op met een opstartdiskette (maak die diskette schrijfbeveiligd, evenals die andere drie diskettes). Nadat je hebt opgestart, haal je de opstartdiskette eruit en stop je de eerste F-prot-flop erin. De rest staat beschreven.

Groetjes,
Bennie

Hoi bennie heel duidelijk is dat allemaal alleen nog een probleempje de opstartdiskette is er niet meer ze zijn net verhuisd en hebben de hele zolder overhoop gehaald maar de opstartdiskette kunnen ze nergens vinden heb je een opstartdiskette echt nodig? (misschien domme vraag hoor)

groetjes willy

Hoeft niet (start dan wel op in DOS). Is wel wat veiliger. Kan jij er een downloaden?
www.bootcom.com

Groetjes,
Bennie

bennie die opstartdiskette moet echt een diskette zijn en geen cdrom toch want mijn buurvrouw komt met een cdrom van 98 aanlopen maar dat lijkt me niet goed toch?

Nee, geen CD-rom - écht een diskette. Het kan wel met de CD (opstarten), maar ik wil het allemaal niet nog ingewikkelder maken dan het al is.

Groetjes,
Bennie

dank jullie wel allemaal met het meedenken maar de computer wordt vanavond door iemand bekeken het werd toch wel ingewikkeld allemaal vooral bennie erg bedankt,

Succes ermee! Maar laat je buren vooral een virusscanner installeren en die ook regelmatig updaten.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan