Computerproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CookieMonster89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
3
Hallo,
Ik twijfelde of het niet bij Audio moest, maar dit gedeelte leek me beter.
Een een kleine 3 weken geleden besloot ik om mijn computer aan mijn tv te linken voor mooi groot beeld. Echter begonnen toen de problemen pas.

Ik heb 2 hdmi poorten op mijn computer zitten dus ik dacht makkelijk, 2 hdmi stekkers. 1 naar mijn tv gelinkt en 1 naar mijn hifi set en voor de zekerheid de optische kabel van de hifi ook in de computer gestoken. Echter bleek dat mijn bovenste HDMI gewoon niet werkt? Heb ook de tv als 1ste beeldscherm neergezet.
Maargoed geen probleem onderste aansluiting laten zitten op de computer en VGA aangesloten.
Hierop begon echter mijn tv raar te doen (heb nu continu strepen door het scherm als ik van kanaal wissel, die verdwijnen wel na een paar seconden, wat in het begin niet was). Als ik de stekker van mijn tv eruit haal dan doet hij het weer even goed, maar na 1 x iets doen krijg ik overal de strepen door, inclusief menu wissel en de volume van mijn gewone tvspeakers.
Het geluid van de home cinema deed het nog niet dus de nieuwste drivers van Realteq erop gezet. Hierop was het probleem opgelost, en besloot ik het maar zo te laten. Echter deed mijn UPC box het toen niet meer (ook aangesloten via de HDMI) en sindsdien weigert die om beeld te geven maar wel geluid. Ik heb hierop alles ontkoppelt en nog geen resultaat.
Daarna alles weer precies hetzelfde aangesloten, echter deed mijn hifi systeem toen niks meer met beeld geven of geluid (de blu-ray speler met aparte HDMI verbinding geeft ook geen beeld meer).Alles weer opnieuw ontkoppeld opnieuw geinstalleerd en ik had weer geluid. Alleen nu telkens als mijn windows opstart krijg ik eerst 6 x een blauw scherm (betekent dat de tv het kanaal weer opnieuw pakt) en dan kan ik verder gaan.
Toen besloot ik vorige week om een spel op mijn x-box te spelen en de hifi daar op aan te sluiten (mijn volgende fout). Dit deed het gewoon verder wel, echter met het terugschakelen naar mijn computer deed mijn gehele geluid het niet meer inclusief van mijn gewone tv. Nu heb ik dus helemaal geen geluid meer (enkel als ik de tv op analoge gewone tv zet, dan komt er gewoon geluid uit mijn tvspeakers dus die zijn niet kapot). Ik word er langzamerhand helemaal gek van, ik heb alle drivers inmiddels al 10 x opnieuw geinstalleerd en had gisteravond opeens weer geluid. Een heel helder geluid. Hierop besloot ik een film aan te zetten, maar er zijn geen stemmen meer hoorbaar en de achtergrondgeluiden wel. Hifisysteem uit en aangezet en toen had ik helemaal geen geluid meer. De tvspeakers doen het ook nog steeds niet op de computer en ik ben nu ten einde raad. Daar komt nog bij dat mijn computer vannacht heeft aangestaan en ik vanmorgen een website wilde intikken (ik heb mijn keyboard veilig op een tafel liggen waar ik absoluut niet 's nachts aan kan zitten). Alleen toen deed mijn keyboard het niet meer en hoorde enkel alleen rare tikken.
Computer afgesloten, naar werk gegaan en opnieuw opgestart. Kwam erachter dat mijn keyboard het weer doet en ben maar meteen begonnen met dit verhaal te typen.
Het komt erop neer dat ik gewoon geluid wil. Het maakt me echt niks meer uit of dit nou van de tv komt of van mijn hifi system, maar ik ben echt ten einde raad en ik word er echt serieus helemaal gek van (zeker toen vanmorgen mijn keyboard het opeens niet meer deed).
Ik vraag of er alsjeblieft iemand is die mij hiermee verder kan helpen zodat ik eindelijk weer eens een film kan opzetten of in ieder geval al muziek kan luisteren of iets dergelijks.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

M.v.g.

Dirk

(Excuus voor misschien de vage grammaticale zinnen.)

computerding.png

Computerinfo
Systeem
Acer Aspire Desktop PC M7811

Ik zag op internet dingen over Brackets die niet bijgeleverd zijn. Nu heb ik hem gehaald toen de Brackets er nog bijgeleverd zijn. Weet niet of dit enige toevoeging zou zijn, maar extra info.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onderin mijn bericht een link staan met de specs van mijn computer inclusief geluidskaart (Everest). Is dit niet goed of moet ik het allemaal even los vermelden in mijn bericht?
 
Nee hoor is OK (had er overheen gekeken), kun je wel aangeven om welk merk/type pc of laptop het gaat?
 
Zag net dat dat ontbrak. =) Was er al mee bezig en staat er nu ook bij, mijn excuus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan