computers delen zonder netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

strekepeke

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Heb een computer , windows xp, met internet via adsl externe modem ( eicon diva adsl usb ).
De telefoonlijn hiervoor komt binnen langs stapelplaats achter de winkel waar er een verdeelpunt is om andere telefoons aan te sluiten. ( geen centrale )

In de winkel is er eveneens een pc zonder internet, ook met windows xp.

Ik heb nog 2 externe usb modems ( alcatel speed touch en topcom )

Kan ik nu die pc in de winkel op dezelfde telefoonlijn door middel van 1 van die modems met internet verbinden.
Ik hoef geen netwerk te hebben.

Indien dit gaat levert het dan snelheidsverlies op? of andere problemen?

Down- en uploadlimiet is eveneens niet van belang.

Je kan maar met een account tegelijk inbellen! dus je zal nooit twee verbindingen op kunnen zetten!

Met die modems zal het idd ziet goed gaan, heb voor een bedrijf zoiets al eens geprobeerd maar daar kwam alleen maar ellende van.

Als je beide computers wilt voorzien van internet kun je beter een simpele router kopen en die tussen het modem aan de ene kant en de beide pc's aan de andere kant plaatsen.

Op die manier ontstaat wel een netwerkje, maar daar hoef je geen gebruik van te maken, misschien kan dat in de toekomst wel handig zijn.

Geplaatst door Bassie
Met die modems zal het idd ziet goed gaan, heb voor een bedrijf zoiets al eens geprobeerd maar daar kwam alleen maar ellende van.

Als je beide computers wilt voorzien van internet kun je beter een simpele router kopen en die tussen het modem aan de ene kant en de beide pc's aan de andere kant plaatsen.

Op die manier ontstaat wel een netwerkje, maar daar hoef je geen gebruik van te maken, misschien kan dat in de toekomst wel handig zijn.

Mocht je wegens veiligheids redenen geen netwerk willen, dan kan je beide netwerken over een apparte subnetmasker laten lopen!

Iedereen bedankt voor de snelle reactie.
Weet nu wat ik moet doen, twijfelde ook wel of mijn idee zou werken maar heb nu zekerheid.

Zal mij een draadloze router aanschaffen, want kabel leggen van prive naar winkel zie ik niet zitten.

En speciaal voor Almer uit Hoofddorp: ik ken daar goed restaurant: Senbazuru, Arnolduspark 10, Hoofddorp.
Chef kok Danny Tan was vroeger kok voor Marcos in de Filippijnen. Zeker aan te raden, neem het gerust aan van een Belg.

Nogmaals hartelijk dank iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan