Computers zien elkaar niet in domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

emiel994

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
2
Beste Helpmij leden,
Ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen.
Het gaat om het volgende, Ik heb thuis een Windows server 2003 staan met daar aan gekoppeld 2 computers met windows xp & 3 computers met windows 7. Alle 5 zijn ze op het domein aangesloten. Mijn probleem is dat de computers elkaar niet zien, wat de computers wel zien is de server zelf, maar de computers die op het domein aangesloten zijn zien elkaar niet.Een klasgenoot heeft voor mij gekeken en DHCP & DNS waren goed geconfigureerd. Inloggen gaat ook lekker soepel en vlot. Ik ben hier de afgelopen nacht een hele tijd mee bezig geweest en ik kom er nu echt niet meer uit dus kom ik het hier vragen. Ook heb ik een xbox en een IP camera aangesloten die worden wel door Windows gezien. Ook heb ik die nacht hele tijd met Group Policy zitten spelen omdat op internet stond dat het aan de firewall kon liggen, Ik heb dit ook geprobeerd maar dat heeft ook niet gewerkt. Met het commando net view ziet de server zichzelf ook alleen maar. Als ik met de server computers ga zoeken (handmatig) dan vind die de computers wel . Dus tot slot alles werkt gewoon goed maar de domein computers zien elkaar niet dus dan denk ik dat ergens iets niet goed is geconfigureerd.. Ik hoop dat jullie mij echt kunnen helpen met dit probleem.

Ik dank jullie alvast:)

Groeten Emiel
 
Laatst bewerkt:
Heb je de DNS-server-rol geïnstalleerd op je domeincontroller?
Heb je in Active Directory een organisatorische eenheid aangemaakt met daarin de computeraccounts? Heb je op de clients "Bestands en Printerdeling" ingeschakeld? Heb je Microsoft File and Printer sharing ook bij je netwerkkaarten overal aan staan (standaard staat dit goed).
Het is me overigens een raadsel wat je met een antieke domeincontroller en 5 clients moet beginnen, als je wil dat alles elkaar goed ziet heb je minder beheerwerkzaamheden wanneer je de zut gewoon in een werkgroep zet. Of rol je regelmatig GPO's uit over je domeintje?!
 
Hallo Sjambal,
Ja precies ik gebruik het voor Group Policy.
Maar het is al opgelost het lag aan aan ISA, die blokkeerde dat schijnbaar. Alles wordt nu netjes gevonden:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan