computers zien elkaar niet (Internet Plusbellen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Sinds gisteren heb ik via de experiabox van KPN:
- Internet plus bellen KPN met Gigaset SX551, standaard instellingen firewall etc.
- PC1: XP, aangesloten via NIC
- PC2: XP Aangesloten via WLAN

Beide PC's komen probleemloos op internet. Windows firewalls staan uit.

Beide PC's hebben dezelfde werkgroepnaam en verschillende computernamen.Ik heb op beide PC's een schijf op delen gezet, maar krijg deze schijven maar niet te zien op de andere PC. Ook printer delen werkt niet. Opnieuw opstarten of zoeken helpt niet.

Voorheen werkte ik met chello kabel op de vaste PC en een via een router draadloos op de laptop. Toen werkte het wel.
Wat zie ik over het hoofd?

PS, deze vraag heb ik bijna letterlijk overgenomen van een ander forum (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26278181#26278181) waar iemand schijnbaar precies hetzelde probleem heeft.
Alleen geloof ik niet dat je daar snel antwoord krijgt

Heb hier PRECIES hetzelfde probleem en hadden ook chello van te voren :)

Zit hier alleen 2x Draadloos, maar ook hier zien ze elkaar niet, ben nog aan het puzzelen om het op te lossen..

Voor het delen van de printer heb ik net wat gevonden op de KPN site
Dat moet ik straks thuis maar even proberen, denk ik.
De printer moet dus rechtstreeks op de box aangesloten worden om hem te kunnen
gebruiken als netwerkprinter.

6. Hoe kan ik extra randapparatuur aansluiten?
Het aansluiten van randapparatuur via de USB-aansluiting op de KPN Experia Box is bij de introductie van InternetPlusBellen nog niet mogelijk.

U kunt op de USB-aansluiting van de KPN Experia Box een printer of een USB-opslagapparaat aansluiten. Deze zijn dan via het netwerk te gebruiken door alle computers. Via www.kpn.com kunt u een USB-opslagapparaat beveiligen met een wachtwoord.

Voor het gebruik van een USB-opslagapparaat is geen aparte software vereist. Het USB-opslagapparaat zal zichzelf bekend maken in de netwerkomgeving in de werkgroep "Werkgroep". U kunt dit via www.kpn.com veranderen in een door u gewenste werkgroep.

Een printer aangesloten op de KPN Experia Box werkt maar in één richting. Dit betekent dat eventuele meldingen vanaf de printer, over papier of inkt, niet gemeld kunnen worden op de computer.

De drivers voor de printer worden geleverd door de fabrikant van de printer of bevinden zich al in het operatingsysteem van uw pc. Het kan noodzakelijk zijn om deze te installeren volgens de door de fabrikant voorgeschreven methode.

Nadat een printer is aangesloten op de KPN Experia Box, kunt u de printer installeren op uw pc. Het installeren onder Windows 2000 en XP gaat als volgt:
Klik op Start en ga naar Instellingen

Klik op Printers

Klik op Printers toevoegen

Selecteer een lokale printer, niet automatisch een Plug en Play printer laten zoeken

Klik op Volgende en selecteer Een nieuwe poort aanmaken, en als type poort een standaard TCP/IP poort

Klik op Volgende

Vul het IP-adres 192.168.2.1 van de KPN Experia Box in. De poortnaam wordt automatisch ingevuld.

Klik op Volgende

Selecteer bij Apparaattype achter standaard de Network Printer Server (1port)

Selecteer uw printer en rond deze installatie op voor de voor u gewenste situatie af

Nou, hier wil het ook niet vlotten met de reacties....:o
Ik heb bovenstaande geprobeerd maar ook dat werkt niet.
Ik vraag me af of het nu eigenlijk al we mogelijk is met die experiabox.
Is hier helemaal niemand die Internetplusbellen heeft en hier iets over weet?:confused:

Ik heb het probleem gevonden, is misschien niet helemaal super oplossing maar het werkt :)

In de experia-box zet je de firewall uit.Heb dit getest met PINGEN, voordat de firewall uit was had ik ping tijden van 80ms nu maar 1ms :)

Dan doe je bij netwerkverbindingen - maak een thuis/bedrijfsnetwerk, dit doe je op allebij de pc's, dan schakel je de windows XP firewall uit.

En dan werkt het :)

Groetjes Bierens

Dat thuisnetwerk instellen, heb je daar de XP cd-rom bij gebruikt of een installatiediskette?
Dat vraagt ie namelijk. Ik heb het niet gedaan maar verder wel alles wat je beschrijft.
Toch werkt het niet.

Heb je alle firewalls uitstaan? van je router tot in je pc's? je moet bij allebei gewoon die wizard een thuisnetwerk/bedrijfsnetwerk uitvoeren, allebei in werkgroep zetten en bestand en printerdeling aan.

Dat heb ik gedaan.
Op de experiabox de firewall uitgezet, en op beide computers de windows firewall uitgezet.
Toen de wizard thuisnetwerk en DAN vraagt ie of je de XP cd rom wilt gebruiken, OF een installatiediskette wilt maken om vervolgens die te kunnen gebruiken bij het aanleggen van dat thuisnetwerk op de tweede computer. Ik heb dat overgeslagen en de laatste optie gekozen maar dan doet ie het dus niet. Kan ook zijn dat Norton hier nog ergens een vinger in de pap heeft? Maar ja, als ik ALLES uitschakel ben ik helemaal niet meer beveiligd.

Norton blokkeert het inderdaad ook, om te testen kun je gerust alles uitzetten, en als het dan werkt ga je gewoon voorzichtig aan kijken hoe je norton in kunt stellen of je andere firewalls... eerst is het belangrijk of je weet of je verbinding wel werkt. De beveiliging komt daarna wel, als je hulp nodig hebt met norton ofzo roep maar want dat was hier ook 1 van de problemen :)

Het is me eindelijk gelukt!
Heb eerst alles uitgezet wat firewalls betreft. Toen met de wizard een draadloos thuisnetwerk ingesteld en daarbij een usb-flashstation gebruikt. Vervolgens op de vaste PC de printer opnieuw geinstalleerd. Op de draadloze laptop naar printers gezocht en gevonden! De firewall op de experiabox weer aangezet en alles werkt nog steeds.
HALLELUJA!

Het is inderdaad zo dat de firewall van Norton de verbinding blokkeert.
Als ik deze uitschakel, kan ik gewoon printen en bestanden delen.
Ik weet niet hoe en waar ik dit precies moet aanpassen.

In norton kun je het volgende doen:

Ga naar de instellingen van de firewall

Dan naar Persoonlijke Firewall

Dan komt er rechts een knop Configureren, klik daar op

Dan bij het tabblad Netwerk, kun je een veilige zone instellen: typ daar het ip adres van je router in of het ip adres met .0 dus:

Bijvoorbeeld: Router 192.168.2.1 vul dan in 192.168.2.0

Dan pakt hij heel die reeks als veilige zone.

Groetjes Bierens

Ik heb een gelijkaardig probleem : vanop mijn desktop kan ik wel de gedeelde folders op mijn laptop zien staan, maar omgekeerd zie ik zelfs de desktop niet in mijn netwerk.
Ik heb geen Norton Firewall : is er een oplossing ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan