computers zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

koning85

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
ik heb een netwerk met 15 verschillende computers, het internet werkt gewoon. het probleem is alleen dat elke computer wel bestanden deelt, maar dat er maar van drie computers de bestanden echt te zien zijn. het ligt overigens niet aan norton of firewall, als ik bij zoeken in computers en werkgroepen klik zie ik precies dezelfde computers staan. alle computers hebben gewoon windows xp, en vroeger zagen we elkaar wel op het netwerk. overigens hebben we hier zelf niks aan veranderd

het netwerk ziet er als volgt uit:

binnenkomende --- modem --- router --- switch --- 15 computers
kabelverbinding

weet iemand hoe dit komt, of hoe ik het netwerk opnieuw kan instellen
:confused:

Meestal is dit het gevolg van een verandering. Kan je helemaal niets bedenken wat er in je netwerk veranderd is? Wanneer werkte het wel, en wanneer niet meer. Is er in die periode een verandering geweest?

ik zou niet weten wat er aan veranderd zou moeten zijn.. een paar dagen geleden deed hij het nog gewoon en sinds dien heeft niemand eraan gezeten

Mischien

Niet per ongeluk (in verkenner) simpel delen aan gezet.

Eric.

P.S. kun je zien doordat je bij rechtsklikken, eigenschappen, niet meer de tab beveiliging ziet.

Misschien eens kijken in de logboeken van een aantal pc's (eventviewer). Kijken of daar meldingen over de master browser service enzo instaan. Of andere rare meldingen over het netwerk.

Ze staan wel allemaal in dezelfde werkgroep?

//
Eventviewer : start> uitvoeren > eventvwr

de computers zien elkaar nu weer wel, alleen kunnend e gedeelde mappen niet worden geopend.

hij geeft het volgende aan:
netwerk is niet toegankelijk, u hebt mogelijk niet de juiste machtiging voord deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtiging hebt.
dit geeft hij aan op elke computer.

hoe kan ik dit verhelpen of hoe kan ik anders gewoon een heel nieuw netwerk opzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan