Computervoeding Extern gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovg

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
73
Hallo

Ik heb een computer voeding type HP-14SNF vanuit een oude Dell PC gesloopt. Deze voeding wil ik gebruiken buiten mijn pc om, om 2 computer ventilatoren aan te sturen. Echter als ik de voeding op spanning aansluit dan gaat deze niet aan. Is het mogelijk om deze voeding buiten gebruik van het moederbord aan te schakelen

alvast bedankt voor de tips
 
Ja dat is mogelijk. Hier een schema van de ATX stekker:
Om de voeding te kunnen laten werken naast de kast, dien je Pin14(pwr on) te verbinden met 1 van de zwarte(COM) draden. Deze draden heb je nodig om aan de andere voeding te koppelen.
(Zie bijlage, schem van de ATX stekker)

Let op het klipje, dat op de schema rechts zit!!
attachment.php
 
bedankt voor je antwoord echter die kleuren komen niet op mijn stekker voor kan het zijn dat het een dell voeding is en het schema de nummering is dat als ik vanaf de onderkant naar de stekker kijkt
 
Het schema is inderdaad vanaf de onderkant van de stekker bekeken. Kleuren verschillen wel vaker. Het moet wel een ATX voeding zijn, anders kan het niet kloppen. ATX is een bepaalde standaard, daaraan zal een fabrikant zich moeten houden. Eventueel plaats je even een foto van de stekker, die op de Dell voeding zit. Maak dan ook even een foto van de sticker met specificaties die op de voeding zelf zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan