Comuter start niet meer op na vervangen CPU-koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

goober

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2006
Berichten
12
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist mijn CPU-koeler vervangen door een stillere, en nu ik de PC weer aan doe, gaat deze niet meer aan. Zonder cooler gaat de pc even aan (2 sec) en gaat daarna weer uit, wat logisch is, de cooler zelf werkt wanneer ik 'm aansluit op het moederbord, maar ik krijg geen beeld meer en mijn systeemspeaker piept eens per 2 a 3 seconden. Wanneer ik de oude cooler terugplaats heb ik precies hetzelfde probleem. Ik had ook net mijn videokaart vervangen, maar dat mag het probleem niet zijn volgens mij.
Ik heb een AMD Athlon 2200+ op een Asus A7V333-X socket A moederbord.
heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Thnx,

Geert
 
heb je het boekje van je moederbord nog daar staat het probleem van de pieptonen vermeld
 
Videokaart wel goed gemonteerd zo ja dan even je bios resetten met de jumper op het moederbord WEL DE SPANNING VAN DE KAST DOEN.
 
Nog geen oplossing

In het boekje stond helaas niks over pieptonen, en heb wel gekeken op de ASUS helpdesksite enzo, maar daar werd ik ook niet wijzer van. Ik weet inmiddels wel dat de videokaart zelf het goed doet en dat het geheugen ook nog goed werkt. Maar ik heb nog geen oplossing. Als ik een clean CMOS deed (batterij eruit, jumper verplaatsen, batterij erin) dan ging ie helemaal niet meer aan, dus ik heb de jumper maar weer goed gezet en toen kwam ik dus terug op hetzelfde probleem. Kan het zijn dat het moederbord beschadigd is doordat ik er bv met de schroevendraaien op heb gestoten tijdens het monteren van de CPU koeler?
 
Kijk dan maar eens goed naar de mkm'tjes op het moederbord, en de banen, is er iets beschadigd, dan hoef je niet verder te zoeken.

Of bouw eens alles uit, alleen CPU, geheugen en videokaart erin, eventueel een pci kaart, en sluit de voeding erop aan, maak met een schroevendraaier even kontakt op de power pinnetjes, en hoop.
 
Lange Pier zei:
Of bouw eens alles uit, alleen CPU, geheugen en videokaart erin, eventueel een pci kaart, en sluit de voeding erop aan, maak met een schroevendraaier even kontakt op de power pinnetjes, en hoop.

Kan geen beschadigingen zien, maar ben geen die hard electrotechnieker dus kan ernaast zitten:) Wat betreft die suggestie, houdt dat ook in dat ik de harde schijven eraf haal? en welke powerpinnetjes bedoel je precies?
 
Waar de powerswitch aanzit.:D

Gewoon zonder schijf, heb je die nodig dan om te konstateren dat je bord niet werkt?:confused:

PS, over het ernaast zitten, dat heb je vaker gedaan.:p
 
StoneyCity zei:
die groene en rode leds op je moederbord bedoeld ie:thumb:

Nou, die bedoel ik niet.:confused:
Wat kan mij die ledjes nou schelen.:shocked:

Om de spanning op het bord te krijgen is het handig om de powerswitchpinnen even te kortsluiten, waar normaal de powerswitch vanaf het front op zit.
 
goober zei:
In het boekje stond helaas niks over pieptonen, en heb wel gekeken op de ASUS helpdesksite enzo, maar daar werd ik ook niet wijzer van. Ik weet inmiddels wel dat de videokaart zelf het goed doet en dat het geheugen ook nog goed werkt. Maar ik heb nog geen oplossing. Als ik een clean CMOS deed (batterij eruit, jumper verplaatsen, batterij erin) dan ging ie helemaal niet meer aan, dus ik heb de jumper maar weer goed gezet en toen kwam ik dus terug op hetzelfde probleem. Kan het zijn dat het moederbord beschadigd is doordat ik er bv met de schroevendraaien op heb gestoten tijdens het monteren van de CPU koeler?
staan er rode en groene leds op je moederbord? zijn ze allemaal groen nadat je bios gestart is?
het boekje van je moederbord nog daar staat het probleem van de leds vermeld als die aanwezig zijn in je moederbord
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een groene led op mijn moederbord. Wanneer ik de stroomkabel erin doe en de pc aanzet met de powerknop (die ik nog niet heb kortgesloten :)) gaat die gewoon groen branden. Heb net nog even goed gekeken naar de verbindingen op het moederbord maar ik zie zo geen beschadigingen. Dat kortsluiten, dat is dus met 2 van de drie pinnetjes die aan mijn powerknop vastzitten en die in een soort van doorzichtig hard plastic gegoten zijn? En idd, op zich heb je geen HD nodig om te zien of je moederbord werkt... beetje dom...:eek:
 
Lange Pier zei:
Om de spanning op het bord te krijgen is het handig om de powerswitchpinnen even te kortsluiten, waar normaal de powerswitch vanaf het front op zit.
ah dat maakt niets uit:confused:
 
goober zei:
Ik heb een groene led op mijn moederbord. Wanneer ik de stroomkabel erin doe en de pc aanzet met de powerknop (die ik nog niet heb kortgesloten :)) gaat die gewoon groen branden. Heb net nog even goed gekeken naar de verbindingen op het moederbord maar ik zie zo geen beschadigingen. Dat kortsluiten, dat is dus met 2 van de drie pinnetjes die aan mijn powerknop vastzitten en die in een soort van doorzichtig hard plastic gegoten zijn? En idd, op zich heb je geen HD nodig om te zien of je moederbord werkt... beetje dom...:eek:
1 groene led of meerdere?
 
en je moederbord piept nog? geheugen ff loskoppelen en opnieuw indoen
 
Al gedaan, in verschillende banken gedrukt, verschillende modules gebruikt, videokaart al losgekoppeld en getest bij iemand anders (daar deed ie het wel), zonder videokaart opgestart, maar hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding. Een beschadiging van het moederbord lijkt mij eigenlijk sterk (dan doet ie toch niks meer?), het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat ik op een of andere manier de processor beschadigd zou hebben met statische lading ofzo... Maar ook dan vind ik het zo vreemd dat ie maar door blijft gaan met piepen, dacht dat dat na 7, 8 keer wel afgelopen was dan...

btw, ik waardeer alle hulp ontzettend trouwens! Om nou een nieuwe pc te gaan kopen net voordat socket AM2 uit is of voordat de Conroe uitkomt (als ie echt zo goed is), dat vind ik ook zo jammer....
 
Nou, als je mkm'tje eraf gestoten hebt, met je schroevendraaier, en het is een datalijn, dat zijn de meeste banen op het mobo, dan kan hij gewoon werken, althans, dat lijkt zo, maar dat wil niet zeggen dat hij goed werkt.

Ik vermoed toch dat je het mobo hebt beschadigd.
 
Lange Pier zei:
Nou, als je mkm'tje eraf gestoten hebt, met je schroevendraaier, en het is een datalijn, dat zijn de meeste banen op het mobo, dan kan hij gewoon werken, althans, dat lijkt zo, maar dat wil niet zeggen dat hij goed werkt.

Ik vermoed toch dat je het mobo hebt beschadigd.
ah je denkt heel makkelijk we moeten hem helpen.

misschien verkeerde geheugentype geplaatst
 
StoneyCity zei:
misschien verkeerde geheugentype geplaatst

Het stomme is dat ie het gewoon goed deed voor ik 'm uitzette, dus verkeerd geheugen lijkt me sterk want dan zit dat er al 3 jaar verkeerd in:D . Maar toen ik dus na installatie van mijn nieuwe cooler de boel weer aan wilde doen (ook de videokaart er toen nog uit gehad) toen begon ie dus te piepen....
 
haal de batterij 15 tellen van je moederbord en plaats het dan weer terug doet ie het?
 
Heb de batterij er al uit gehad (wel stroom eraf natuurlijk :)), ook wel meer dan 15 sec, maar ook dat had geen effect. Kan zo'n batterij ook leeg zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan