Comuter start niet meer op na vervangen CPU-koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.
goober zei:
Heb de batterij er al uit gehad (wel stroom eraf natuurlijk :)), ook wel meer dan 15 sec, maar ook dat had geen effect. Kan zo'n batterij ook leeg zijn?
batterij leeg nee al was je betterij leeg daar kan het nooit aan liggen, misschien heefd je geheugenkaart het begeven kun je bij de computerzaak langs gaan
 
Ik zal de computer morgen eens meenemen naar mijn ouders, kijken wat de pczaak daar ervan zegt. Maar de kans dat 2 geheugenkaarten het beide begeven (heb 2x 256) lijkt me klein. Ben me inmiddels aan het orienteren op een nieuwe PC, ben een beetje aan twijfelen tussen een Athlon X2 3800 en een Opteron 148, in combinatie met een Geforce 6600 GT 256 MB. Daar toevallig ook nog goeie adviezen over?
 
advies? daar ben ik te slordig in, mij maakt het niet veel uit als de computer het maar doet hehehe.

heb je 1 geheugenkaart in geprobeerd ander ook 1
 
sorry ik ben slecht in engels bedoel je dat je pc het weer doet of dat je zoiets al geprobeerd hebt?
 
Sorry, dat ik dat al geprobeerd had dus:) Maar ik ga maar eens slapen, zal morgen vertellen wat de winkel zei, die kunnen 'm ff aanslingeren en misschien wat beter zien wat er is... iig nogmaals bedankt voor alle hulp!:thumb:
 
Als ik een clean CMOS deed (batterij eruit, jumper verplaatsen, batterij erin) dan ging ie helemaal niet meer aan, dus ik heb de jumper maar weer goed gezet en toen kwam ik dus terug op hetzelfde probleem.


Je hebt toch wel de bios gereset met de jumper zonder spanning op de kast te zetten anders heb je het moederbord vermoedelijk onherstelbaar beschadigd.
Dus totaal spanningsloos of ben je aan het expirimenteren geweest met de spanning er op.?
 
SJJ zei:
Als ik een clean CMOS deed (batterij eruit, jumper verplaatsen, batterij erin) dan ging ie helemaal niet meer aan, dus ik heb de jumper maar weer goed gezet en toen kwam ik dus terug op hetzelfde probleem.


Je hebt toch wel de bios gereset met de jumper zonder spanning op de kast te zetten anders heb je het moederbord vermoedelijk onherstelbaar beschadigd.
Dus totaal spanningsloos of ben je aan het expirimenteren geweest met de spanning er op.?

Een bios reset met de jumper op de clearpinnen geeft alleen een shutdown, deze zet de onmiddelijke shutdown in werking zonder de 8 seconden die je via de powerswitch krijgt, maar het uitschieten van een schroevendraaier, in dit geval, zal meer schde veroorzaken.
 
Ik ben even langs de computerwinkel geweest en heb hetzelfde uitgelegd als ik hier uitgelegd had, en zij dachten dat er weaarschijnlijk databanen beschadigd waren. Dus ik ga proberen ergens een socket A moederbordje vandaan te halen en dan zien offie het weer doet.... Heb idd ook nog het bios gereset door de batterij er een kwartier lang af te halen, maar ook dat mocht niet baten. En volgens de computerzaakmensen zou de computer helemaal niks meer doen als ik de cpu beschadigd had, hij had dat nl zelf ooit eens gehad, dus dan zou ie iig niet piepen. Dus mijn hoop is nu gevestigd op een nieuw moederbordje!

Geert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan