Opgelost concepten mailmap wordt niet "geleegd"

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

robvandam

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2024
Hallo hallo,

waarde forum leden. met enige schroom plaats ik dan toch maar mijn vraag; ik heb bijgaande routine meerdere malen herzien en ik denk dat ik een blindspot te pakken heb ;-(

Doel van de routine is dat het volgende; ik heb via een andere module een aantal mails klaar gezet voor verzending. op het moment dat ik de routine ; procesdraftemails aanroep loopt de macro wel echter blijft er op een of andere manier altijd 1 mail achter die niet verstuurd gaat worden.

Wat doe ik fout?

alvast bedankt voor het meedenken

Bijlagen

Wij kunnen niet de invloed van de inhoud van het werkblad op het funktioneren van de macro beoordelen als het werkblad bij ons niet bekend is.
Ook vermoed ik dat je nooit gebruik maakt van bijlagen bij de mails.

Deze code lijkt mij ruim voldoende (kopieer niet klakkeloos van Internet)

Code:
Sub M_snb()
    With Application.FileDialog(3)
      .Title = "kies een bijlage"
      If .Show Then c00 = .SelectedItems(1)
    End With

For Each it In CreateObject("outlook.application").GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(16).Items
      If c00 <> "" Then it.attachments.Add c00
      it.send
    Next
End Sub

Laatst bewerkt:
bedankt voor de uitleg. ik heb de macro bedacht om vanuit een zeer uitgebreid xls bestand (met heel veel gegevens) een bulk mail te versturen op basis van criteria deze mails worden aangemaakt en vervolgens in de concepten map van outlook geplaatst. als ik vervolgens de macro "procesdraftmail"aan roep heb ik een aantal "controle vragen"ingebouwd "wilt u een bestand bijvoegen j/n" indien ja (dan kan ik bijvoorbeeld een prijslijst bijvoegen) (de macro plakt vervolgens bij alle mails in de conceptenmap dit bestand) en dan wordt er gevraagd versturen ? j/n indien ja alle mails versturen uit conceptenmap outlook. en daar gaat het uit eindelijk mis de laatste mail of eerste dat kan ik niet helemaal opmaken blijft in de conceptenmap staan. ik heb echt al veel dingen geprobeerd maar het werkt niet. wat doe ik fout?

bestanden toevoegen lukt overigens wel goed. (voor nu)

Geen letter over het testen van de aangereikte suggestie.
Geen voorbeeldbestand toegevoegd.

de aangereikte suggestie ben ik nog aan het testen/implementeren. excuus.

Zeer gewaardeerde Forum leden,

afgelopen weekend weer tussen de bedrijven door zitten stoeien. Ik denk alleen dat er een babelonische spraak verwarring is mbt mijn hulpvraag. De routine die ik initieel heb gedeeld maakt deel uit van een voor mij groot hobby project waar ik al best lang aansleutel. ik heb autodidact mezelf een beetje wegwijs gemaakt in vba en xlsm. ik maak graag gebruik van fora die over het algemeen zeer behulpzaam zijn.

maar even concreet; wat hebben jullie nu nodig om mij weer op weg te helpen? de routine werkt eigenlijk al alleen blijft er 1 conceptmail eigenlijk altijd staan in concepten map.

Alvast bedankt

Ik heb je code getest en werkt hier prima.
De 4 concept emails die ik voor de test maakte worden alle 4 keurig verstuurd.
Ook zonder die 5 seconden te wachten.

Geen idee wat er dan bij jou mis gaat.
Krijg je er een foutmelding over?

Laatst bewerkt:
Op welke regel in de code verschijnt die melding?

ik heb geen idee. wat ik wel weet is dat de routine elke keer die 5 seconden neemt verolgens de foutmelding (ik kan de routine ook niet onderbreken)/ heel vreemd allemaal ;-(

ik heb voor de gelegenheid de code (die ik hier gebruik) bijgevoegt.

want het gekke is dat de routine over zijn nek gaat op het moment dat er een bijlage is toegevoegd.

Bijlagen

Met bijlage gaat hier ook gewoon goed.
Zet deze regels (2x) eens uit:
Code:
On Error GoTo ErrorHandler

Lijkt enigzins te werken ; (krijg alleen weer de volgende fout melding bij de laatste mail); en er blijft er 1 in de map concepten staan die kan ik wel handmatig verzenden.

1739794761209.png

De bedoeling was om achter de regel in de code te komen waar de fout zich voordoet.

ok kleine update ; de mails worden nu wel verstuurd dwz. ik krijg eerst de eerder genoemde foutmelding vervolgens door loopt de routine wel de concepten map. dus dat lijkt goed te gaan. alleen hoe krijg ik die melding dan weg want als de fout melding is doorlopen kan ik niet in VBA komen.

Als je beide On Error regels hebt weg gehaald en de foutmelding verschijnt, dan is er een gele regel in de code als je de melding weg klikt.
Dat is de regel waar de fout op verschijnt en die wil ik graag weten.

Laatst bewerkt:
als ik Microsoft VISUAL BASIC for applications op een tweede scherm open laat staan krijg ik geen foutmelding meer ... en verstuurd hij de mail gewoon. Heel vreemd allemaal. Ik probeer het te snappen. heel vreemd allemaal. hoe kan ik dit foolproof maken?

En nog steeds geen antwoord op de vraag.

ok dank voor het meedenken ... als ik niet kan reproduceren waar het fout gaat sorry daarvoor. feit blijft wel dat de macro niet stabiel werkt. maar goed excuus voor het ongemak

Als ik het ongemak vond zat ik hier niet ;)

ik ga wel weer stoeien..... maar wederom bedankt voor de effort tot nu toe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan