Conceptronic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Berichten
61
Ik heb het volgende probleem: ik wil een aantal gegevens van mijn oude computer overzetten op mijn nieuwe. Mijn oude computer had als OS Windows 98 en mijn nieuwe XP. Ik heb een Conceptronic Grab'nGo harddiskbox gekocht en daar mijn harde schijf van mijn oude computer in gedaan. Daarna aangesloten via USB op mijn nieuwe computer. Deze "ziet" echter mijn oude harde schijf niet. Wie weet waar dit aan kan liggen (waarschijnlijk de verschillende Operating Systems??)
 
Waarom zou dat een SATA schijf moeten zijn dan?

aan vraagsteller:
Ga eens naar: rechtermuisklik op "deze computer" > beheren > Disk management/schijfbeheer en kijk eens of je daar de USB schijf wel ziet staan.

Vaak moet je bij externe behuizingen de harde schijf die je plaatst (bij IDE) de jumpers op CS (cable select) zetten, bij andere juist per se de Master instelling. Hier kun je dus sowieso even mee spelen.
 
Wanneer ik op google zoek vind ik vele reacties van mensen die problemen hebben met een 'niet-SATA' schijf, vandaar mijn vraag
 
Bedankt voor de reacties zover. Maar kunnen de verschillende OS er ook mee te maken hebben? Dus een computer die draait op XP en daarop aangesloten met een USB een externe harde schijf met daarop W98. De bedoeling is alleen om een aantal foto's e.d. over te zetten op de nieuwe computer. Ben benieuwd naar het antwoord!
 
Nee dat maakt niet uit. Het feit dat op die schijf een Windowsversie geïnstalleerd is/was doet er niet toe.
 
Nee, het verschil in OS mag niet baten aangezien je op een winXP ook 98 kunt draaien.

[edit]@tiborv: Was je me net voor...:D[/edit]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan