Concert branden en disc-at-once!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GSuelmann

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Ik heb de nummers van een live concert gedownload.
Nu wil ik deze op cd branden mbv Nero en wel zo dat de nummers vloeiend in elkaar overlopen en toch apart benaderbaar zijn voor bv mijn autoradio.
Hoe doe ik dit en wat is het verschil tussen track-at-once en disc-at-once mbt branden.

Tussen de nummers zit standaard 2 sec. pauze.
Dmv op de desbetreffende nummers te dubbelklikken kan je deze veranderen naar bv in jouw geval 0 sec.

Suc6

Zijn de tracks dan nog wel apart te benaderen door een "gewone"cd-speler indien de pause tussen de nummers 0 seconden is?

Indien je losse track hebt gedownload, kun je automatisch na het branden van track naar track springen.

Je kunt dus een nieuwe audio CD starten en daar alle tracks in slepen. Let op dat de volgorde klopt, deze kun je wijzigen, simpelweg weer dmv slepen.

Branden zonder pauzes is eveneens eenvoudig. Indien je de nero Express interface gebruikt, kun je aangeven dat je geen pauzes wil, voor de rest hoef je niets te doen. Gebruik je de Advanced interface dan moet je alle tracks selecteren en vervolgens bij de Eigenschappen de pauze tussen de tracks op 0 sec. zetten. Alleen voor de eerste track moet een pauze staan, hetgeen Nero automatisch corrigeert. Wél moet je DAO aanvinken.

Meer kun je zelf niet doen. Indien de overgangen niet vloeiend zijn, dan ligt dat aan het feit dan niet de complete tracks zijn geript, maar mogelijk zero samples zijn afgekapt, hetgeen bij live nummers een slecht plan is.

Zelfs na de pauzes op 0 sec. te hebben gezet is het nog niet vloeiend.
Maakt het wat uit of ik disc-at-once of track-at-once gebruik?

Het maakt niet uit. De uitleg van Tweaker klopt voor 100%. Als bij de gedownloade nummers maar een fractie mist dan heb je het al.
Soms is wel zo (eigen ervaring) dat na het branden, bij afspelen op PC, lijkt dat het niet vloeiend is. Ik praat hier over CD kopie en geen gedownloade nummers. Bij afspelen op gewone CD speler is het toch vloeiend. Dit gebeurd vaak met gemixte Trance Cd’s.
Grtz
falco

Ok, iedereen bedankt voor zijn/haar medewerking.
Ik weet nu hoe het in elkaar steekt.

Nogmaals bedankt!

ook

Ik heb dit ook gehad bij Nero, tussenruimte op 0 gezet en toch komt er een "kleine stilte" tussen 2 live nummers.
Dit is waarom ik ook Easy CD-Creator op de PC heb staan. Als ik hiermee de LiveCD brand in Disc-At-Once mode dan gaan de nummers vloeiend over in elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan