Concertzender via IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

osi

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Berichten
45
De live uitzendingen van de Concertzender kan ik probleemloos ontvangen. De programma's in "Uitzending gemist" (op dezelfde site) sinds enkele weken echter niet meer.
Op die pagina zijn de plaatjes merendeels vervangen door het beruchte hokje met een rood kruisje en ik denk dat het een met het ander te maken heeft en verder zie ik daarbij soms de mededeling "Cannot create DirectShow Player"
Systeemherstel hielp niet, instellingen in de beveiliging veranderen hielp niet en de Concertzender gaf geen sjoege..
Wie kan me helpen?

Osi
 
Ben even naar die site gegaan

Maar ik begrijp niet wat er niet lukt. Kun je een plaatje laten zien.

Eric.:thumb:

En links naar uitzending gemist zie ik helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij werkt het gewoon. Zowel in Internet Explorer als in Opera. Ik zie in IE ook die rode kruisjes, maar alleen achter de namen van de maanden. Krijg niet de melding waa jij het over hebt. Bij sommige podcasts krijg ik wel de beveiligingsmelding van IE dat het downloaden van deze site is geblokkeerd, maar dan kan ik bovenin het schermpje klikken en kiezen het bestand te downloaden. Misschien blokkeert je firewall iets, of je router als je die hebt.
 
Maar ik begrijp niet wat er niet lukt. Kun je een plaatje laten zien.

Eric.:thumb:

En links naar uitzending gemist zie ik helemaal niet.

Bedankt Eric,
Een plaatje wil ik wel sturen maar ik weet niet hoe dat moet. ('k Vind de hele site trouwens nogal lastig; er is veel trial & error nodig voor je snapt wat er van je verwacht wordt: dat je bv. op Quote moet drukken om te antwoorden... je moet er maar op komen).
Ik zal het proberen maar ik houd me aanbevolen voor een gebruiksaanwijzing..

Als je naar Concertzender.nl gaat, kies dan Concertzender Classic.
In het rode veld bovenaan zie je nu staan: Uitzending gemist & podcasts. Klik daarop
en kies b.v. Nieuw verschenen. Als ik daarop klik komt er een pop-up met de titel van de uitzending en verder niets dan een hokje met een rood kruisje. Er gebeurt niets.
Als ik echter naar Luister Live (helemaal bovenaan) ga krijg ik dezelfde pop-up maar met 3 opties: als ik klik op "in standaardplayer afspelen" krijg ik binnen enkele seconden de live uitzending.
Is het zo wat duidelijker?
Osi
logo2 uitz.gemist.jpg

logo2 Luister live.jpg
 
Bij mij werkt ook dat programma gewoon zoals het hoort. Als je naar extra, internet-opties, geavanceerd gaat, staat dan onder "muldimedia" "geluiden op webpagina's afspelen" aangevinkt?
 
Bedankt Eric,
Een plaatje wil ik wel sturen maar ik weet niet hoe dat moet. ('k Vind de hele site trouwens nogal lastig; er is veel trial & error nodig voor je snapt wat er van je verwacht wordt: dat je bv. op Quote moet drukken om te antwoorden... je moet er maar op komen).
Ik zal het proberen maar ik houd me aanbevolen voor een gebruiksaanwijzing..

Als je naar Concertzender.nl gaat, kies dan Concertzender Classic.
In het rode veld bovenaan zie je nu staan: Uitzending gemist & podcasts. Klik daarop
en kies b.v. Nieuw verschenen. Als ik daarop klik komt er een pop-up met de titel van de uitzending en verder niets dan een hokje met een rood kruisje. Er gebeurt niets.
Als ik echter naar Luister Live (helemaal bovenaan) ga krijg ik dezelfde pop-up maar met 3 opties: als ik klik op "in standaardplayer afspelen" krijg ik binnen enkele seconden de live uitzending.
Is het zo wat duidelijker?
Osi
Bekijk bijlage 37322

Bekijk bijlage 37323

Bijgaand nogmaals een poging de plaatjes correct te versturen.
Osi
 

Bijlagen

  • U.gemist2.JPG
    U.gemist2.JPG
    20,6 KB · Weergaven: 30
  • Luister Live2.JPG
    Luister Live2.JPG
    49,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Bij mij werkt ook dat programma gewoon zoals het hoort. Als je naar extra, internet-opties, geavanceerd gaat, staat dan onder "muldimedia" "geluiden op webpagina's afspelen" aangevinkt?

Bedankt Arthur,
Ja dat staat aangevinkt. Zie ook mijn reacties aan Eric. Heb jij nog suggesties?
Alvast bedankt!
Osi
 
Hallo Osi, ik heb je plaatjes bekenen en herken ze, alleen is dat kruisje er bij mij niet, ik kan het programma "nieuw verschenen" dan ook gewoon beluisteren. Kun je bij de geavanceerde internet-opties nog eens kijken of onder "beveiliging" "actieve inhoud mag worden uitgevoerd op mijn computer" staat aangevinkt?

Is dat niet zo, vink het dan eens aan. Helpt dat niet, kijk dan eens naar je Firewall. Heb je een Firewall? Kun je eens proberen te kijken in de logs van je Firewall of die wellicht iets blokkeert dat van de Concertzender afkomstig is?
 
Wordt misschien toch lastig.

Jij hebt van alles op je PC staan, mogelijk moet je kiezen voor bestand downloaden.

Die rode kruisjes zijn vaak het gevolg van te veel tijdelijke internet bestanden op je PC. Kan ook de reden zijn dat hij niet meer afspeelt.

Verwijder ze eens.

En antwoorden doe je niet door op Quote te drukken hoor. Ik vroeg me al af, waarom doet hij dat. En je mag alles vragen behalve mijn pincode.

Als je helemaal naar beneden scrollt, zie je onderaan "Reageer op Vraag" , die moet je hebben.

Eric.:eek:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Osi, ik heb je plaatjes bekenen en herken ze, alleen is dat kruisje er bij mij niet, ik kan het programma "nieuw verschenen" dan ook gewoon beluisteren. Kun je bij de geavanceerde internet-opties nog eens kijken of onder "beveiliging" "actieve inhoud mag worden uitgevoerd op mijn computer" staat aangevinkt?

Is dat niet zo, vink het dan eens aan. Helpt dat niet, kijk dan eens naar je Firewall. Heb je een Firewall? Kun je eens proberen te kijken in de logs van je Firewall of die wellicht iets blokkeert dat van de Concertzender afkomstig is?

Dag Arthur,
Ik heb "actieve inhoud mag worden uitgevoerd op mijn computer" aangevinkt, maar dat hielp niet.
Heb m'n Firewall (Kerio) uitgeschakeld maar dat hielp ook niet.
Zoals gezegd kan ik de Live uitzending wel ontvangen, maar bij Uitzending gemist etc. lukt dat niet. 't Blijft een raadsel.
Osi
 
Jij hebt van alles op je PC staan, mogelijk moet je kiezen voor bestand downloaden.

Die rode kruisjes zijn vaak het gevolg van te veel tijdelijke internet bestanden op je PC. Kan ook de reden zijn dat hij niet meer afspeelt.

Verwijder ze eens.

En antwoorden doe je niet door op Quote te drukken hoor. Ik vroeg me al af, waarom doet hij dat. En je mag alles vragen behalve mijn pincode.

Als je helemaal naar beneden scrollt, zie je onderaan "Reageer op Vraag" , die moet je hebben.

Eric.:eek:


Dag Eric,

Eerst maar even de site: het is mij niet duidelijk hoe ik zonder "Quote" op jouw bericht kan reageren: als ik naar beneden scroll en klik op "Reageer op vraag" kan ik niet specifiek op jouw bericht reageren maar alleen op de hele thread en dat is niet de bedoeling.
Verder zijn de terminologie van dit "commando's" niet eenduidig want ik wil niet reageren op een vraag maar juist op een antwoord en wel het jouwe. Dus waarom is er niet gewoon een knop " Beantwoorden" in ieder bericht? Hetzelfde is het geval bij "Reactie plaatsen", want die wordt gebruikt voor het aanmaken van een antwoord maar ook voor het verzenden ervan! Niet echt gebruikersvriendelijk.:(

De rode kruisjes: ik maak m'n PC zeer regelmatig schoon met WindowWasher en soms met CCleaner, dus veel tijdelijke bestanden staan er niet op. Mijn indruk is dat het zit in het type bestand, omdat ik Luister Live wèl binnenkrijg. Uitzending gemist zal dan van een ander type zijn dat mijn PC niet meer herkent. Tot ca. een maand geleden had ik nl. geen probleem.
Misschien brengt dit je op een idee. In ieder geval bedankt voor je hulp!:thumb:
Osi

PS: Nog zo eentje: "Aanpassing bewaren" blijkt "Aanpassing verzenden" te zijn!
 
Laatst bewerkt:
Osi,

Welke mediaspeler gebruik je eigenlijk? Als je live luistert, laat je de speler dan vanzelf openen of download je het bestand om het dan in je speler te openen? Je hebt daar immers de mogelijkheid uit drie formaten te kiezen. Wat kies je? Speel je het af in Windows Media Player of met een ander programma?

Als je de windows player gebruikt, is het misschien een idee om WimAmp te downloaden en te zien of het daarmee wel lukt. Ik gebruik zelf WinAmp en daarmee lukt het wel. Een voordeel is ook dat je daarmee de hoogste geluidskwaliteit krijgt (192 kbps). Het programma is hier gratis te downloaden: http://winampnederlands.nl/nieuwste-winampversie/

Installeer het eens en kijk of het werkt.

groet, Arthur
 
Hallo osi

Ik denk dat Arthur best begrijpt dat ik niet op zijn bericht reageer, ik reageer op de vraag van TS (topic starter), daarom gebruik ik geen Quote. Alleen als ik bang ben dat er verwarring zou kunnen ontstaan , omdat ik reageer op een post van drie dagen terug, dan gebruik ik wel de quote.

Wat bedoel je met aanpassing bewaren = aanpassing verzenden. Als ik wat ik nu intik wil bewaren, wordt het inderdaad naar de server van Helpmij verzonden, maar als ik iets bewaar in mijn documenten wordt het ook naar mijn documenten "verzonden". Dus kun je zeggen wat je precies bedoeld?

@Arthur de Smet
Zie niet in wat Winamp beter zou kunnen, gebruik zelf het MegaCodecPack, dan heb je echt alle codec's in een keer binnen. Inclusief alternatieve Real en QuickTime, dus zonder die hinderlijke reclame.

Eric:thumb:

P.S. en bovenin zet ik vaak een korte hint. "Nu staat er Hallo osi" dus kan er geen verwarring zijn toch.
 
Kijk even bij Instellingen

Als je bij internet, extra, Internet-opties, algemeen, tijdelijke internet bestanden - Instellingen,
kijkt kun je zien hoeveel MB er is gereserveerd. Mogelijk is er te weinig ruimte of is de schijf te vol.
 
Eric & Arthur,

Terwijl ik jullie zat te antwoorden kwam er een update van Mediaspeler 10 naar 11 binnen.
Die heb ik geïnstalleerd en.. het werkt weer! Ik heb weliswaar niet de keuze uit 3 formaten die ik wel heb bij Luister Live. Ik download niets, ik dubbelklik op de "link" en Mediaspeler start (nu wèl) op.
Alleen de rode kruisjes zijn nog niet verdwenen. Er stond/staat 1Gb gereserveerd voor internetbestanden dus dat kan het niet zijn.
Voor andere suggesties houd ik me aanbevolen.

Nog even over de site: jullie werken er al langer mee en dan raak je eraan gewend en zie je de "makken" niet meer. Maar voor een beginner is het onnodig lastig. Er zijn echt verbeteringen mogelijk.
Zo heb ik een half uur zitten zoeken naar waar ik beginnen moest. Nou ben ik nogal een volhoudertje maar je zult ze de kost geven die dat geduld niet opbrengen. Waarom niet dezelfde kreten gebruikt als die van OE, want die kent iedereeen:
"Quote" betekent citeren, maar de functie van de toets is dezelfde als Beantwoorden in OE.
"Reageer op een vraag" is zeer verwarrend als je voor het eerst een ANTWOORD krijgt waar je op wilt reageren, want je denkt dat je je dan opwerpt als een deskundige die iemand gaat helpen (zoals jullie zo fantastisch doen!).
"Reactie plaatsen", is verwarrend want die wordt gebruikt voor het aanmaken van een antwoord maar ook voor het verzenden ervan! Waarom niet gewoon "Beantwoorden" en "Verzenden".

Jouw vraag: Wat bedoel je met aanpassing bewaren = aanpassing verzenden. Als ik wat ik nu intik wil bewaren, wordt het inderdaad naar de server van Helpmij verzonden [..].
Ik bedoel dit: "Aanpassing bewaren" zegt mij (de beginner) niets, zeker niet dat het naar de server van Helpmij verzonden wordt. Het kan van alles betekenen, inclusief het bewaren op de eigen computer.
Beter: een toets "Bewerken" en een 2e toets "OK", of de al genoemde toets "Verzenden" .

Tenslotte dit: als je tijdens de beantwoording even naar een andere pagina gaat ben je alles wat je al getikt had kwijt.
Ik heb me daarom aangewend alles in Kladblok op te stellen en dan naar het reactie vak te kopiëren. Omslagtig.

Deze opmerkingen zijn uitsluitend opbouwend bedoeld want ik vind dat jullie uitstekende werk een betere toegang verdient! Jullie weten ongetwijfeld waar je deze suggesties kwijt kunt.

Nogmaals dank,
Osi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan