conditional comment

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
792
goede dag

Ik heb via conditional comment drie stylesheet aan mijn site toegevoegd
voor ie5 ie6 en ie7
het restutaat is goed ,echter als ik de site bekijk met een pda of mobiele tachsceen tefoon
is het nog een zooitje.
mijn vraag kan ik dat op dezelfde manier aanpaken zoja hoe.
 
Meestal gebruiken pda's een al bestaande browser, dus ik denk niet dat het makkelijk is om te zien of het nu een computer of pda is die je webpagina opvraagt.

Sites die speciaal worden gemaakt om overzichtelijk te zijn op pda's, mobiele telefoons, ... worden meestal met het top level domain .mobi gebruikt.

Ik hoop dat iemand anders een betere uitleg kan geven want ik ben hier ook wel benieuwd naar.
 
Conditional Style !

De server kan inderdaad niet zien of een computer of pda een webpagina opvraagt. Maar de computer of de pda weet het wel van zichzelf! :cool:

Oftewel, terug naar de vraag: ja, er is zoiets als een Conditional Style die alleen in werking gaat bij een bepaalde manier van opvragen van de pagina.
Voor een mobieltje doe je voor een enkele aanpassing in de CSS:
Code:
@media handheld {
	body {  width: 100%; }
}
Enzovoorts. Voor oproepen van een heel eigen stylesheet vanuit de HTML doe je:
HTML:
<link rel="stylesheet" type="text/css" 
	 media="handheld" href="handheld.css">
Zo zijn er meer media-types.
Erg handig is ook de media="print", waarmee je bv. automatisch een papier-etend menu-aan-de-linkerkant kunt laten verdwijnen als iemand een webpagina gaat printen. En andere gebruikersvriendelijke dingen die bij een printversie horen (afschaffen background-color, inktkleur=zwart, enz. enz.).

Succes,
CSS-hunter
 
ok bedankt ben een stuk verder.
dan nog even wat zoals ik al eerder schreef heb ik 4 stylesheets 1 algemene
en dan 1 voor ie5 ie6 en ie7
Lokaal op mijn computer werkt het perfect maar als ik het op het web zet werkt het niet
optimaal.

wat kan daar de reden van zijn.
 
Als het al op internet staat, zou 'n link ernaar handig zijn.
Wat vaak het probleem is: ik neem aan dat je met Windows werkt. Bij Windows is er geen verschil tussen hoofd- en kleine letters. Bij de meeste hosters wel, want die draaien vaak niet op Windows.
Mogelijk gebruik je in de namen van bestanden of mappen hoofdletters. Verander die in kleine letters.
Andere oorzaak is soms het gebruik van spaties in bestandsnamen. Vervang die door 'n underscore _
En anders even 'n link graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan