• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formating met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvr1

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Berichten
29
Hallo,

ik ben voor mijzelf een log aan het bouwen waarin ik een aantal zaken kan bijhouden. Een hiervan is het tijdig versturen van bepaalde documenten. Nu wil ik met kleuren een trigger inbouwen dat de sheet mij automatisch waarschuwt als een datum binnen 30 dagen komt, bijvoorbeeld in geel en in rood als diezelfde datum binnen 15 dagen komt.

Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd:

kolom C is de datum dat een aktiviteit gaat plaats vinden. Deze moet een kleur krijgen indien de datum binnen de 30 of 15 dagen van de huidige datum komt (G2) en kolom I op N (No) staat. Indien in kolom I een Y (Yes) is ingevuld kan de cel blanco blijven of eventueel op groen gezet worden.

Ik hoop dat jullie mij uitleg begrijpen en ben benieuwd hoe dit te realiseren.

Gr. Leon
 

Bijlagen

  • testfile.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 16
Met deze VO? =EN($C6<(HuidigeDatum+15);$I6="N"). Ik heb de cel met Vandaag() voor het gemak een naam gegeven. Uiteraard mag je daar ook het celadres voor gebruiken.
 
Zie bijlage voor demo. Meestal probeer ik de VO-formules eerst even uit naast de tabel. Heb ze nu laten staan om goed te demonstreren wat er gebeurt...
 

Bijlagen

  • testfile (AC).xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Uiteraard ook nog een nodig voor de andere voorwaarde :).
 

Bijlagen

  • testfile.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan