• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting als cel waarde dan cellen vergelijken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaan

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Ik heb 2 cellen met data:

B10 en C10.

Ik wil via Conditional formatting in C10 als C10 geen waarde dan niets anders vergelijk C10 met B10 en als het niet gelijk dan C10 kleuren.

Hoe doe ik dit?

Groet, Kaan

Laatst bewerkt:
Uit de losse pols.
In C10:
Code:
en(b10<>"";c10=b10)

Laatst bewerkt:
Mij lukt het niet, volgens mij doe ik iets niet goed.

Zie de bijlage!

Bijlagen

Je kan wel eens gelijk hebben VenA, maar ik zie toch duidelijk geen losse pols. :D
Ikke moeite met begrijpelijk lezen van TS.

Werkt wel goed als ik het opnieuw instel in VW opmaak, er staat wel een overbodige spatie in trouwens.

@HSV ik vraag niet voor niets vaak even om een voorbeeldje. Nu is jou inmiddels aangepaste losse pols oplossing ook nog toegepast:d

Bijlagen

Heren,

Erg bedankt dat jullie tijd voor mij hebben en mij vragen beantwoorden!

VenA,

Je formule werkt nu wel maar het moet eigenlijk anders!

Je formule vergelijk nu wel de cellen en als de cellen geen gelijke waarde hebben dan gaat de cel kleuren.

Het moet eigenlijk zo zijn:

Als de cel waarde heeft en is deze waarde niet gelijk aan waarde van de cel D10 dan kleuren en anders geen kleur.

Kun je dit ook regelen?

Laatst bewerkt:
Misschien zelf eens wat proberen? Hoe wezenlijk anders zal het dan worden? Daarnaast staat er niet bij waar D10 mee vergeleken moet worden. Dus kan ik er geen antwoord opgeven.

Zelf ben ik hier al ruim een week mee bezig geweest maar helaas het is mij niet gelukt, het idee heb ik maar verder dan dit lukt het mij helaas niet.

:( :( :(

Stel dat er in D10 waarde (W100) staat en in C10 is leeg het zal dan mooie zijn als de cel C10 geen kleur heeft, met de code van jou als ik de cel C10 leeg haal blijft het rood.
Pas als de cel C10 ingevuld word met waarde wat niet gelijk is aan de waarde van de cel D10 dan pas mag de cel C10 rood worden.

Juist dit is mij niet gelukt.

Als jullie mij hiermee nog kunnen helpen zal ik erg dankbaar zijn!

Laatst bewerkt:
In de aangereikte oplossingen staat toch hoe je kan toetsen op lege cellen en als waarden niet overeen komen. Dan maakt het toch niets uit waar iets staat. Alleen de formule een beetje aanpassen. Plaats je werkelijke bestandje, waar je al een week mee bezig bent, maar eens. Want de vraag zal over een kwartier wel weer gewijzigd zijn.

VenA,

Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk met mijn vraag!

Ik ben juist op zoek naar de juiste formule waarmee ik mijn probleem kan oplossen, dat heb ik niet.
Ik heb niet de kennis wat jullie wel hebben en heb dan ook erg veel respect voor dat jullie hier onze vragen beantwoorden.

Ik heb jou voorbeeld bestand aangepast en uploaded waarin je hopelijk kan zien wat ik ermee bedoel.

Zie C11, C11 heeft geen waarde maar blijft rood gekleurd en juist dit wil ik voorkomen.

Bijlagen

=en(c11<>"";c11<>b11)

En net had je het over D10? Wees eerst eens helder en bekijk wat er in de voorwaardelijk opmaak in C11 staat """"" is wat anders dan ""

Het gaat lekker!!!!

VenA,

Ik ben blij met jou hulp en wil j erg veel bedanken daarvoor.

Harry,

Ik zal je code proberen.

Overigens is het mij ook opgevallen dat mij Excel versie inderdaad inde formules zelf een spatie of dit ("") verandert naar ("""") dit heb ik meerder malen veranderd maar op het moment dat ik op OK klik word de verandering ongedaan gemaakt.

Eigenlijk voel ik mij nu erg vernedert en wil mij uitloggen en geen vragen meer stellen.

Dit is toch een forum waar mensen zoals ik met hun domme vragen terecht kunnen voor een oplossing?

Zeker @kaan, gewoon doorgaan, maar graag met de juiste cellen in je vraagstelling als in je bestandje.
We kunnen er soms geen touw aan vast knopen.

Domme vragen bestaan niet. Niet helder geformuleerde problemen echter wel. En inmiddels 18 posts over iets basaal als voorwaardelijke opmaak dat ligt niet aan de helpers. Het berichtje van @HSV was aan mij gericht omdat we op hetzelfde moment een reactie plaatste dus daar hoef je niet vernederd over te voelen.

Nb Gebruik je XL-2007? Deze heeft nog wel eens kuren met het plaatsen van extra ". Dus eerste keer VO opslaan dan even kijken of er extra " zijn geplaatst. Op de formule klikken. Ergens in de formulebalk gaan staan en vervolgens op F2 drukken. Je kan nu eenvoudig door de formule heen wandelen en deze aanpassen waar nodig.

Gaat inderdaad lekker zo. Op naar de 100:d

Laatst bewerkt:
Heren,

Dank zijn jullie heb ik de probleem kunnen oplossen.

Oplossing is:
Code:
=AND(C10<>"";C10<>B10)

Veel dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan