• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

badeend127

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2016
Berichten
18
Beste,

Ik ben reeds een tijd op zoek om een hele excellijst waardes conditional te formatten. Ik zou deze formattering willen kopiëren voor verschillende cellen. Ik heb een lijst met waardes:
Waarde Hoogste toegestane waarde laagste toegestane waarde. Ik zou groen willen geven als de 1e waarde tussen beide valt en rood indien niet. Dit is echter een lange lijst en zowel de origineele waarde als de hoog en laag zijn verschillend.
bv
2,1,5
3,1,9
8,10,15
enzoverder.

Ik zou willen ingeven = If C1>A1>B1 is groen. En dan copy pasten tot beneden. Dit lukt dus niet. Iemand een idee?

Met vriendelijke groeten,
 
Je bedoelt te controleren met 2,1,5 of 2 tussen 1 en 5 valt en zoja deze groen te kleuren?
Dus volgens je voorbeeld:
GROEN
GROEN
ROOD?

En wat als het bijvoorbeeld 2,2,6 of 7,2,7 is?
 
Laatst bewerkt:
Beste Edmoor,

Dat maakt niet zoveel uit. Mag bv allebei rood zijn.
Idd, groen, groen, rood.

Popipipo,
Dit geeft een foutmelding als ik dit invoer bij conditional formatting. Dus ofwel begrijp ik het niet ofwel werkt het niet :).

Mvg,
 
Ik zou deze formattering willen kopiëren voor verschillende cellen
conditional formatting moet je niet copieeren.
je moet eerst het bereik selecteren waar je die wilt op toepassen.
ga dan pas naar de voorwaardelijke opmaak en kies nieuwe regel.
kies hier voor formule gebruiken.

heb even een bestandje gemaakt.
de voorwaardelijke opmaak staat er nu dubbel in
één maal met de mediaan functie en dan nog eens met de en functie(en of functie)
 

Bijlagen

  • voowaardelijke opmaak.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
Beste,

Het werkt nu. Heb met plongske zijn excel het in orde gekregen.
Bedankt iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan