• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

conditional formatting wordt verhaspeld bij kopieren naar word

• Onderwerp starter Onderwerp starter Antz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Antz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Bekijk bijlage excel_copy_issue.xlsxIk heb in excel 2007 een sheet ingekleurd met conditional formatting, ziet er prima uit. Wanneer ik de tabel naar word kopieer komen de kleuren er echter niet goed uit:

excel_table.JPG

word_table.JPG

Ik heb van dezelfde data ook een procentuele tabel gemaakt, die kopieert wel goed. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het oplos?

ik krijg inderdaad hetzelfde resultaat als jij bij het kopieren naar word..
De "fout" zit hem in de eerste voorwaarlijke opmaak regel. (degene die zorgt voor vetgedrukte cijfers)

Ik denk dat het fout gaat omdat er dan 2 voorwaarlijke opmaken gelden voor 1 cel 1x voor vetgedrukt en 1x voor de juiste kleur. Kennelijk kan office daar niet mee omgaan

ALs ik de 1e regel verwijder dan krijg ik keurig de juiste kleur cellen

als ik de 1e formule aanvul met..
Code:
=[COLOR="red"]EN([/COLOR] (J4>=0,75*MAX($J4:$AB4));[COLOR="red"]J4<>"")[/COLOR]

dan krijg ik alleen de paar vetgedrukte getalen nog met een witte achtergrond

Ik heb nog niet uitgevogeld hoe het wel werkt maar misschien dat dat je verder helpt.. jij kent de sheet weet beter als ik :D

ja, opmerkelijk...

maar het gekke is dus dat die onderste tabel (de procentuele) wel netjes kopieert met vetregels erbij.

hi Try the next

1. Open Word
  2. Make page Landscape
  3. Copy Table from Excel
  4. In Word expand paste button and choose"Paste Special"
  5. Select Formatted Text (RTF)

I didn't checked that but I guess it should work

dit werkt al iets beter :) krijg alleen nog wat dikgedrukte lijnen er doorheen, en de lettertypes zien er nog ietwat raar uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan