• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlonadeGroot

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Ik ben op zoek of het mogelijk om in een excel sheet (of misschien gelijk een heel workbook) op de één of andere manier zichtbaar te krijgen op welke cellen er een conditional formatting is gezet.
Het allermooiste zou zijn als ik kan 'zoeken' of ergens in een conditional formatting verwezen wordt naar een naam (deze moet n.l. overal gewijzigd worden).
Ik moet veel documenten aanpassen, dus zou me dat heel veel tijd schelen.
Ik ben al een het googlen geweest, maar heb het nog niet gevonden.
Iemand de gouden tip voor mij?

Ik gebruik Excel 2013 ENG.

Alvast dank!

Zowel via de conditional formatting rules manager als via Go To Special <Ctrl> + g kan je dit opvragen. Is het aanpassen van het bereik van de naam niet eenvoudiger of het aanpassen van de 'naam' van de naam?

Een voorbeeldbestand wil ook nog wel eens helpen.

Wat voor naam? Een bereiknaam? Als je bereiknamen aanpast dan worden deze automatisch aangepast waar deze worden gebruikt. Als je wilt weten waar een naam gebruikt is, download dan mijn Name Manager

Bedankt voor de tips voor het zichtbaar maken, dat is al iets.
Het gaat echt om een naam (tekst) geen bereik.
In dit geval een bedrijfsnaam.
Een voorbeeld bestand heb ik helaas niet omdat er teveel info in staat en even een dummy bestand maken is ook niet zo gedaan.
Ik wist van 1 voorbeeld als er de keuze voor deze naam gemaakt wordt in cel X dat cel Y dan verplicht wordt.
Ik wil dus checken of er meer van deze zijn.

Aha. Nooit hardcoded info opnemen in formules is het devies, dus bij voorkeur in een formule altijd naar cellen verwijzen en geen vaste waarden opnemen. Vooral in dingen als voorwaardelijke opmaak en gegevensvalidatie. Je kunt zoeken in alle objecten met mijn FlexFind tool.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan