Conecant winmodem draaide onder redhat linux, maar weet niet meer hoe, please help!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter TS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TS

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Beste mensen,

Ik heb een lang lopend probleem met een winmodem onder Linux. :-(
Dit werkt normaal gesproken niet, maar het is mij een tijdej geleden gelukt om hem 1x onder
Linux te laten werken. Echter, ik weet niet meer hoe ik dat heb gedaan.
Vele nieuwe pogingen zijn mislukt. Ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen.

Gegevens:
- AMD Duron processor
- Linux Redhat 8.0
- Kernel 2.4.18-4
- Modem werkte onder KDE revision 3.00.00
- KPPP dialer versie 2.1.1
- Beta modem drivers voor conexant type hcfpcimodem 0.98mbsibeta02110300k2.4.18_14-1rh.athlon.rpm
- modemtype: winmodem merk sitecom, chipset conexant met rockwell chipset.
hcf 56k PCI (rev. 8) op IRQ 9, I/O poort op e800-e807(size=8) Dit geeft configatiecentrum aan
onder informatie! De hardware browser ziet de modem echter niet!

Via netwerk device control heb ik de modem geinstalleerd met de gegevens.
Er wordt een generic modem aangemaakt op device modem0. Onder tabblad hardware en dan edit
kan ik geen modem0 selecteren. Alleen tty devices. Use touch tone dial staat aan.
Hardwarematige flow control(crtscts). Onder tabblad devices staat een modem op ppp0.
In edit op tabblad advanced staat "let ppp do all authentication" en "make
this connection the default route" aan. De modemport staat op Modem0.

Als ik onder tabblad devices op "activate" klik, dan geeft hij status "activating
aan en blijft hij hangen. Als ik dat echter aflsuit, dan is de modem geactiveerd.
Ik klik op "verbinden", krijg dan "zoek modem", dan modem is gereed en
dan zie ik "bezig met initialiseren van modem". Op dit punt blijft hij echter hangen en de verbinding komt niet tot stand.
Mijn inbelgegevens zijn juist. Moet ik misschien een Hayes compatible string invoeren ofzo?
Of iets anders? Moet ik een ander inbelprogramma hebben? Desnoods wil ik de inbelverbinding ook wel in de shell opzetten, alleen dan moet ik wel een stap voor stap uitleg hebben.

Please help!
Meer informatie nodig? vraag mij aub! :-)
Alvast mijn hartelijke dank!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan