Conectie probleem [HELP]

Status
Niet open voor verdere reacties.

nidh0gg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Berichten
4
hey, ik krijg heletijd een error als ik probeer te conecten, dit heb ik echter alleen bij quakenet bij iedere andere irc server lukt het wel bij het conecten krijg ik deze error:

* Connecting to irc.quakenet.org (6668)
-
-irc.quakenet.org- *** Looking up your hostname
-
-irc.quakenet.org- *** Found your hostname, cached
-
-irc.quakenet.org- *** Checking Ident
-
-irc.quakenet.org- *** No ident response
-
Your username is invalid.
Connect with your real username, in lowercase.
If your mail address were foo@bar.com, your username would be foo.
-
Closing Link: nidhoggie by port80c.se.quakenet.org (USER: Bad username)
-
* Disconnected
-
* Connect cancelled

dus weet iemand hoe ik dit kan oplossen, wordt er echt gek van:mad: :(
 
Even een gokje, maar werkt deze irc-server met een Nickserv (dus met de mogelijkheid je gebruikersnaam te registreren en te beveiliging met een wachtwoord?)

Wellicht heeft iemand anders je nickname 'gekaapt'.

Daarnaast kan het zijn dat de server verplicht stelt een IDENTD server te draaien vanuit je IRC client ("No Ident response" zie ik in je log).

Ook kan het zijn dat je een nickname gebruikt die niet deugt qua eisen die de irc-server eraan stelt (bijv. dat het alleen kleine letters mogen zijn, dat er geen !#$%^&*()_ tekens in voor mogen komen etc.)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
1. nee dat is het niet
2. ook nie
3. ok en hoe moet ik dat dan veranderen?
4. is nie bij me nick
 
Let op wat er staat:

Connect with your real username, in lowercase.
Dus alles in kleine letters
én moet het deel zijn van vóór je e-mail domein in je e-mailadres:

If your mail address were foo@bar , your username would be foo.

Oftewel, je nickname moet het deel voor het '@' zijn van je e-mail adres zijn, volledig in kleine letters.

Tijs.
 
jah dat heb ik al alleen in me email adres zitten _ nu had ik het dus gwn getypt zonder die maar hij pakt et nie hoor... eerst had ik irc erop en deed het gelijk alleen paar gegevens invullen maar laatst moest ik me hele pc opnieuw installeren en sinds die wil ie nie lukken en das alleen op quakenet
 
Ok, ik heb even geconnect met de server.
Geen probleem, zolang ik de IdentD server aan had staan in mIRC.

Verder heeft de server de volgende policies in werking:
WHOX WALLCHOPS WALLVOICES USERIP CPRIVMSG CNOTICE SILENCE=15 MODES=6 MAXCHANNELS=20 MAXBANS=45 NICKLEN=15 MAXNICKLEN=15 are supported by this server
TOPICLEN=250 AWAYLEN=160 KICKLEN=250 CHANTYPES=#& PREFIX=(ov)@+ CHANMODES=b,k,l,imnpstrDdcCNu CASEMAPPING=rfc1459 NETWORK=QuakeNet are supported by this server

Mijn nickname gaat is 6 letters, uitsluitend kleine letters, zonder aparte karakters erin. Zoals je boven ziet is de maximale lengte van een nickname 15 karakters.

Zie bijlage voor de standaard manier waarop mIRC IdentD server staat ingesteld. Zet het dus aan, via Tools -> Options (of vergelijkbaar in jouw taal van mIRC).

Tijs.
 

Bijlagen

  • identd.JPG
    identd.JPG
    26,9 KB · Weergaven: 27
k, maar hoe weet ik wat me userd id is voor die identd?
 
Voorzover mijn informatie reikt maakt dat eigenlijk niet veel uit. Probeer het gewoon met de instellingen die je in mijn bijlage hebt gezien. Die kreeg ik gewoon bij installatie van mIRC, en heb ik verder niet aangepast.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan