conection time out?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhg900

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo,

Bij het surfen op het net valt om de zoveel tijd de verbinding weg. Ook als ik bijvoorbeeld met Grabit aan het downen ben dan krijg ik een connection time out. Waar moet ik nu naar kijken? Naar de instellingen van mijn wireless netwerk (gateway van linksys) of naar de instellingen van internet explorer of nog naar iets anders?:confused:

Kan het zijn dat ik aan de instellingen van mijn gateway moet sleutelen voor een optimale verbinding met het internet?

Ben nog niet zo´n wizzkid met de PC.

Bedankt voor jullie antwoorden, groet

ADSL, connection time out

Boeing_737 zei:
Kabel, ADSL of Dial-up?

Sorry, vergeten te melden. Ik heb een ADSL verbinding. Ik heb trouwens het gevoel dat aan de verbinding (wireless) met de gateway ligt. Kan dat?

Bij het ophalen van de mail, stopt het dwonloaden ook even om daarna weer door te gaan.:confused:

Hier kan ik niet verder helpen. (ADSL zou een continu verbinding moeten zijn.) Wacht even op een deskundige.

Heb je deze problemen ook als je met netwerkkabel werkt ?

Welke draadloze netwerkkaart gebruik je ?

netwerkverbinding

upsidaisy zei:
Heb je deze problemen ook als je met netwerkkabel werkt ?

Welke draadloze netwerkkaart gebruik je ?

Ik gebruik een linksys gateway met bijbehorende linksys adapters. Het gekke is dat ik deze problemen alleen met 1 adapter heb. Wat ik nu doe om het op te lossen is dat ik met de rechtermuisknop op het taakbalk icoon klik op `herstellen` en daarna heb ik geen netwerk problemen meer.

Misschien een idee om de netwerk (USB) adapter eraf te halen en opnieuw te installeren?

Bedankt voor je reactie, groet

Je zou dat even kunnen proberen alhoewel ik betwijfel of dat het echte probleem is.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Acer laptop i.c.m. @home kabelinternet.
Het vreemde is, als ik in energiebeheer een ander profiel kies, werkt het weer :confused: :confused: :confused:
Ik ben dus ook benieuwd naar de oorzaak.

...

:thumb: hallo,
ik heb hetzelfde probleem met draadloos orange.
Als ik de pc 30 min met rust laat en ik kom terug dan heb ik geen internet meer en bij grabit krijg ik een connection timeout. Door op herstellen te klikken heb ik weer verbinding.
Weet iemand hoe ik dat oplos?

...

hallo,
Als ik de pc 30 min met rust laat en ik kom terug dan heb ik geen internet meer en bij grabit krijg ik een connection timeout. Door op herstellen te klikken heb ik weer verbinding.
Weet iemand hoe ik dat oplos?:thumb: :confused:

hallo,
Weet iemand hoe ik dat oplos?:thumb: :confused:

Ik heb het probleem gevonden!!!!
het ligt aan of er ook zogenaamde "Keeping-alive packages" worden verzonden.
Dit zijn bestandjes die worden verzonden tussen pc en modem/router waardoor de verbinding actief blijft. dus als er eventjes niks gebeurt met internet dan wordt om de zoveel tijd een pakket verzonden.
Ik heb het tevens opgelost door vista te installeren... Bij vista worden om de zoveel tijd "Keeping-Alive packages" verzonden waardoor hij het blijft doen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan