config.sys gewist

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
heb bij het opschonen van de pc van de kinderen per ongeluk de inhoud vande file config.sys grondig gewist het is een pc die ik van iemand heb overgenomen en ik heb geen recovery diskette of een installatie cd.
het probleem is dat de pc nu gedeeltelijk opstart maarer halverwege mee ophoudt.
de icons zijn allemaal veranderd in systeem icons die ik niet kan opstarten of ik krijg dan de vraag om een program aan te wijzen waarmee deze geopend moeten worden.
verder heb ik geprobeert via confuguratiescherm in de mapopties te komen maar daar krijg ik de vermelding dat ik waarschijnlijk niet bevoegd ben om die mappen of programma's te bezichtigen.
mijn autoexec file is intact maar de config.sys file is leeg.
heb geprobeert met en file recovery program de gegevens terrug te halen maar ook die icons zijn veranderd waardoor ik ook dat program niet kan gebruiken
wat moet ik doen gaarne hulp

In de config.sys staan veelal opstartregels waar Windows niet zoveel mee doet. Je kunt een nieuwe config.sys aanmaken en daar de standaardregel:

DEVICE=HIMEM.SYS

aan toevoegen. Voor de rest blijft het gokken wat er gestaan heeft. Dit is afhankelijk van de gebruikte hardware.

wellicht kun je config.win in de c:\ root hernoemen naar config.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan