configmg

Status
Niet open voor verdere reacties.

carolia

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
16
ik heb iets stoms gedaan!
ik heb in de bios de videoadapter op onboard gezet en nu kom ik niet meer in de bios - is dit nog te verhelpen????
 
Welkom op Helpmij!

Je komt niet meer in de Bios? Heb je helemaal geen beeld? Als je de pc net aanzet zie je dan ook niets? Lijkt me stug dat je na die verandering niet meer in de Bios kan komen.:confused:

Als niets meer lukt kun je het batterijtje op je moederboard en een kwartiertje uithalen. Dan krijg je ook de fabrieksinstellingen weer terug.

PS wat is die configmg in dit verhaal?
 
Laatst bewerkt:
nee - ik krijg absoluut geen beeld - ik zie wel lampjhes knipperen in de cd-rom enzo maar dan stopt ie - totaal dood....
 
En het is dus alleen een instelling die je veranderd hebt? Dan zou ik toch de oplossing van het batterijtje nemen.

Ik weet dat het batterijtje er ca 15 min uitmoet. Heb het zelf nooit gedaan dus misschien dat iemand anders je hierin kan begeleiden.:)
 
hulluppp????
ik ben een nono ... zit dat batterijtje op het moederbord???
 
Ja, maar ik zou toch eerst even wachten of iemand een beter idee heeft. Of iemand die je de juiste uitleg over het batterijtje eruithalen kan geven.
 
Maar wat is die configmg eigenlijk? Heb er nooit van gehoord.

PS Ik neem aan dat je de kabels van je pc naar je monitor wel gecheckt hebt:)
 
ja dat is het allemaal niet - nee - na een update van win98 blijft de computer hangen op CONFIGMG en ik heb oplossingen gezocht en een daarvan was CPU of L2 uitschakelen in de BIOS - dat hielp niet en toen was er nog een oplossing met video adapters - en dacht ik dat ze dit bedoelden... toen was het over en uit.....
 
uit je verhaal maak ik op dat je een monitor aansluiting hebt op de moederbord en een aansluiting op je videokaart.

als je de videokaart op onboard hebt gezet heb je dan ook een tweede aansluiting op je moederbord ?
dan zou ik eerst de monitor aansluiten op die aansluiting en kijken of je dan beeld hebt...
 
http://support.microsoft.com/defaul...port/kb/articles/Q187/6/12.ASP&NoWebContent=1


Als ik het zo lees hierboven kun je het onderst gedeelte eens proberen:

Restart your computer in Safe Mode.

Click Start, point to Settings, click Control Panel, and then double-click System.

In the System Properties dialog box, click the Device Manager tab.

Click the plus sign (+) next to System devices.

Double-click Advanced Power Management support.

On the Advanced Power Management support Properties dialog box, click the Settings tab.

Click to select the Force APM 1.0 mode check box, and then click OK.
Restart your computer in Normal mode.
 
ik kan niet opstarten in safe mode - want mn bios start niet en ik heb voor zover ik weet geen videoaansluiting op mn moederbord - het was gewoon een domme actie die nu hersteld moet worden - maar hoe?????
 
trouwens globe - dat bericht - daar had ik het uit gehaald en die aanwijziging die je gaf had ik als eerste geprobeerd maar dat hielp dus niet - toen ben ik aan het prutsen geslagen... ggrrrr
 
Weet niemand iets over het batterijtje op het moederboard loshalen? Ik denk dat dan het probleem opgelost is. (hoe lang, enz)
 
weet je ik ga helemaal twijfelen - misschien heb ik het onboard wel AAN gezet en heb ik dat juist helemaal niet.... jemig...
 
dus blijft de vraag - hoe gaat mijn bios weer werken - ik geef meteen toe dat ik heeeeeeeeeel stom heb gehandeld! maar de vraag is hoe krijg ik het weer goed? Hoe kom ik weer in de bios??? Ik zal vanavond eens kijken of ik het batterijtje eruit kan halen - heb nog niet gekeken... men zegt hier dat dat vastgesoldeerd zit... ik kijk vanavond even als dat het enige is dat eventueel zal helpen.
 
Als het batterijtje vastgesoldeerd zit kun je soms ook met een jumper het Bios restetten. Beste zoek je het boekje van je moederboard op, daar staat alles in.

Weet je misschien uit je hoofd welk moederboard je hebt? Misschien dat ik iets voor je kan vinden.
 
batterijtje kun je er gewoon uitschuiven in de meeste gevallen. Eruit en er weer in is voldoende.

pak 'm niet tegelijk aan de + en - pool vast, verkleind de levensduur enorm in sommige gevallen.

Had idd. niet gelezen dat er meteen na het opstarten al niets meer gebeurde, dacht dat je die melding kreeg en dat het dan over was...

lezen blijft lastig ...
 
@Globe, is het niet zo dat je hem minimaal een kwartier eruit moet hebben? Om het Bios helemaal leeg te trekken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan