Configuratie en opstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

l0lxz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Hallo,

Wij wonen in een huis van 3 etages, en hier wil ik graag een draadloos netwerk in installeren. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar nu wil ik toch graag jullie meningen erover horen. Ik zal de situatie uitleggen; Wij hebben beneden, op de eerste etage, een modem tevens een router, gekregen van UPC, in de meterkast. Vanuit deze router loopt er een ethernet kabel naar de trap waar de tweede router zich bevindt. Deze tweede router zendt een signaal uit over de gehele tweede etage maar net niet genoeg om de gehele derde etage te accomoderen. Daarom had ik een tijdje geleden besloten om een "extender" te kopen. Deze extender pakt het signaal van de tweede router weer op en verspreidt deze over de gehele derde etage. De modem/router van UPC is trouwens een CISCO en de andere twee routers zijn van SITECOM.

Ik heb al een tijdje veel problemen met de opstelling hiervan wat betreft de configuratie. Ik krijg vaak een zogeheten DHCP error en ik heb bijvoorbeeld ook geprobeerd om alles onder een SSID te krijgen maar dat is helaas ook niet gelukt.
Maar goed, wat lijkt jullie het beste en kunt u mij dit ook uitleggen wat betreft de configuratie daarvan?

Alvast bedankt! :d

Laatst bewerkt:
"De moden/router van UPC is trouwens een CISCO en de andere twee routers zijn van SITECOM."

Je hebt dus drie routers???

Ja, dat klopt. De modem die wij van UPC hebben gekregen werkt ook als een (draadloze) router.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ze dan ook alle drie de router functie aan hebben staan dan kan ik me voorstellen dat je DHCP errors krijgt.
Zorg ervoor dat maar 1 apparaat als router fungeert en de rest als switch en accesspoint.

Is er een optie in de configuratie om dit in te stellen?

Er moet toch ook een manier zijn om deze opstelling te laten werken?

Ja, zoals ik al zei.
Gebruik alleen de router van het modem en zet bij de andere 2 apparaten de routerfunctie uit zodat deze alleen als switch werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan