Configuratie Experiabox (ST780) wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
Berichten
138
Goedendag,

Vraag namens mijn vader: al geruime tijd had mijn vader internet via de experiabox. Deze account is echter om administratieve redenen afgesloten. Inmiddels is alles op orde en zijn er reeds nieuwe accountgegevens in huis, waarbij telefonisch is bevestigd dat de 'oude' experiabox (st780 wl) gebruikt kon blijven worden.

Inmiddels brandt het DSL+internet lampje gewoon groen, dus er is een verbinding met het internet. Echter, wanneer ik draadloos verbinding met het modem maak kan ik niet op het internet.

Logischerwijs had ik bedacht dat de nieuwe accountgegevens nog moeten worden ingevoerd in het modem (hij staat nu nog op de oude die dus niet meer werkt, terwijl dsl+internet wel groen zijn?). Hoe benader ik het modem hiervoor? Kom er niet uit met de wirwar aan ip adressen die genoemd worden. Helaas is de KPN-cd rom onvindbaar..

heeft iemand een gouden tip?
 
Het makkelijkste is even verbinden met een kabel (maar als je zeker weet dat je draadloos je met het juiste netwerk (niet via een acces-point) verbonden bent kan dat ook), dan zorgen dat je op de netwerkkaart in de PC automatisch een IP adres krijgt, dan kijk je bij de status van de netwerk verbinding en daar vindt je als het goed is een gateway adres. Dit is dan het adres van de speedtouch.


Groet,

Koos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan