Configuratie items niet bruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Er is een probleem met laptop van mijn dochter met Windows XP Home Edition sp3.
Na opstarten liep het beeld in bureaublad vast, reageerde niet met de muis nog met toesten. Ik moest de laptop met een harde reset uitschaken.
-Eerst met CCleaner schoongemaakt ook het register is meegenomen. Geen resultaat.
-Met MBam de pc gescand met resultaat 3 virussen. Virussen verwijderd. Verder niet de verlangde resultaat.
-Systeemherstel 2 weken terug toen de laptop goed werkte. Helaas ook niet de oplossing.
-CHKDSK/r uitgevoerd en in 4e stap 2 beschadigde bestanden die zijn vervangen. Nu geen vastlopens meer.

Na dit succes kon helaas nu niet meer de gebruikersaccount worden gebruikt, om gebruikersaccount te veranderen
Na in config~scherm de gebruikersaccount wordt aangeklinkt komt de melding "Automatiseringsonderdeel kan object niet maken"
Opnieuw geprobeerd met systeemherstel een maand (2 apr) terug te zetten dan komt in het scherm een snelle melding iets van "...toepassing niet initaliseren..."

Wie kan mij verder op dreef helpen

Hoe oud is die laptop? Het lijkt er op dat sommige systeem bestanden ernstig beschadigd zijn en dat zou kunnen komen doordat de harde schijf end-of-life is? Een (mobiele) harddisk gaat ongeveer 2-5 jaar mee voordat je serieus rekening moet gaan houden met storingen.

Je hebt al het e.e.a kunnen herstellen, dat is mooi.
Als ik jou was zou ik eerst alle belangrijke bestanden van de schijf halen (een backup maken dus), evenals de instellingen.

Kijk dan eens hoe de hardware er voor staat en met name de harddisk.

Misschien zit er niets anders op dan opnieuw installeren. Of een nieuwe harde schijf er in en dan moet je wel opnieuw installeren.
Zorg in het laatste geval dat je de originele WXP installatie cd hebt, en download vooraf alle drivers en utilities van de site van de laptopfabrikant voordat je begint.

Maar opnieuw installeren is altijd het laatste redmiddel.. Kijk eerst nog eens of je de drivers opnieuw kunt installeren, vaak is het een kwestie van een brakke driver.

Hoop dat je hiermee wat verder komt.

Laatst bewerkt:
de laptop heeft een versie 2002 van W XP home E.
De belangrijke bestanden zijn gekopieerd op een USB. Welke instellingen? Zitten die niet in windows gebakken.
Drivers opnieuw installeren over welke drivers hebben we het? Onder apparatenbeheer staan er een stuk of tig. Hier staan ook geen foutmeldingen gegeven.
Er zijn geen vreemde geluiden te horen dat de schijf de geest lijkt te geven wil toch een poging wagen het OS in orde te krijgen
Als via de CD met besturingsysteem MS W.XP sp2 wordt opgestart dan zit daarin toch een reparatieherstel mogelijkheid in? Kan het hiermee het besturingsysteem worden gerepareerd met behoud van programma's en bestanden?

Met "CrystalDiskInfo" download van de link "harddisk" kan hiermee de status van de schijf worden afgelezen?

Laatst bewerkt:
Versie 2002, 10 jaar oud?
Met de instellingen bedoel ik b.v. je mail account(s), programma's etc. Handig bij terugzetten of opnieuw installeren...
Drivers: de drivers die meegeleverd waren op de cd of dvd van de fabrikant. Heb je die niet (meer) dan kun je ze soms nog wel van de site van de fabrikant afhalen. Daar kunnen ook nieuwere en betere versies van zijn, met name voor de bios, de system chip, audio, netwerk, usb en video. Doen dus!

Met Chrystal disk info kun je de S.m.a.r.t. gegevens uitlezen en die zeggen iets over de conditie van je harddisk. Met name het aantal retry's en lees of schrijf errors.. Harddisks vertonen gedurende hun leven vaak een "badkuip" grafiek: aan het begin (dus als de drive relatief nieuw is) komen - heel algemeen sprekend - veel fouten voor. Gevalletje garantie. Dan zakt het aantal fouten terug tot net boven de nullijn gedurende de levensduur van de schijf. Als het eind in zicht komt neemt het aantal fouten weer exponentieel toe. Dat is een teken dat er iets vervangen moet gaan worden. Het betekent niet dat de schijf al stuk is, tikt of vreemd gedrag vertoont. Smart is vooral voor statistische analyse en helpt je een crash voor te zijn.

Met een Wxp cd kun je inderdaad herstel plegen mits je goed weet wat je doet. Lees je eerst in (site Microsoft) voordat je begint.
En ja je werkt dan met behoud van je eigen bestanden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan