Configuratie nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
1.295
Beste Helpmij'ers,

Ik wil bij Alternate het volgende systeem bestellen:

  • Mobo: Socket 1155 GIGABYTE GA-H77-D3H (rev. 1.0)
  • Processor: CPUs Socket 1155 Intel® Core™ i5-3470
  • Koeler: Cooler Master Hyper212 Evo (PWM-aansluiting)
  • Geheugen: Kingston ValueRAM 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit
  • Videokaart: SAPPHIRE HD 7870 GHz Edition OC (= 2 GB)
  • Harddisk: Seagate ST2000DM001 SATA 600, Barracuda 7200.14 (2000GB)
  • Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced, USB 3.0, X-Dock, Zwart
  • Voeding: Antec High Current Gamer HCG-900 4x PCIe, Zwart/Rood (=900 watt)
  • DVD brander: LG GH24NS70 12-x DVD-RAM schrijven, Zwart
  • Software:Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL OEM, Incl. ServicePack 1, Nederlands

Prijs: €1018.18 ex assemblage

Iemand suggesties??? Twijfel zelf aan de behuizing (is midi)

Met vriendelijke groet,
Daan
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou er geen 900 watt voeding in bouwen is wat te zwaar 650/ 700 watt meer als voldoende en ik neem aan dat je de 3570 bedoeld als processor en 8 gig qua geheugen is ook nog steeds voldoende hoor.
 
En het geld wat je daarmee bespaart, in 1600 mhz geheugen stoppen ...
Het is tenslotte ook geen budget-pc meer ..
 
@ Modog
Het verschil tussen 8 en 16 GB is een paar tientjes, dus ik dacht voor de toekomst daar beter mee uit te zijn.
Verder wil ik graag Skyrim, COD enz spelen en doe veel met Photoshop...is dan een zware koeler niet beter??

En ik heb geknipt en geplakt dus weet niet precies wat je bedoeld met "3570 voor je processor"


@ Whittey, welke zou je mij precies aanraden dan???
 
i5-3470 heb je ook als een hoger geklockte i5-3570

je voeding is veelte zwaar je hebt genoeg aan een 600watter en als je er een extra videokaart bij wilt plaatsen dan zou je genoeg hebben aan een 750watts voeding
misschien een SSD voor je OS ook een oplossing?
 
SSD=Solid State Drive, een nieuw soort HardDisk voorzien van Flashgeheugen.
Dit resulteert in een snelle opstart (vanaf ongeveer 8 seconden) van je OS.
De disks zijn ongeveer een euro per GB, de een goedkoper, de ander duurder.
Vlotte exemplaren zijn Samsungdisks uit de 830 serie ..

EDIT: dit is er zo eentje: http://www.alternate.nl/html/product/Samsung/MZ-7PC128N-EU/953522/?tk=7&lk=4965

Voordelen t.o.v. de Harddisk: Snel, stil, geen draaiende delen (en dus geen jammerend/kraken geluid) en een gering stroomverbruik
 
Laatst bewerkt:
Aha...oké. Dat is het wel waard om te onderzoeken!
Bedankt tot zover.
 
Beste,

Welke merk voeding zouden jullie mij aanraden?? (750 Watt)???
 
@ whittey: die jij noemt wilde ik eerst ook hebben. Maar als je besteld via hun PC-Builders is dat niet mogelijk omdat de levertijd onbekend is.
@ Subplayer: zeker een hele interessante

@ FirestOrm: als ik je link aanklik met de tekst "Is er een samenstelling voor u gemaakt bij Azerty, Alternate of DELL? Klik dan op de volgende link HIER en steun Helpmij!" kan ik nergens kiezen voor Alternate. (zou voor mij heel mooi zijn) Enige suggesties?
 
Laatst bewerkt:
hmm apart dit zul je even aan crash of andere mods moeten vragen die hebben daar meer verstand van heb je post even aangemeld zodat er aandacht door de mods word gegeven
 
Heb het even in bestuur aangegeven, kom er later op terug.
 
Hey Forza Utreg,

Ik heb even een systeempje voor je gemaakt. Ik heb de thread wel doorgelezen maar het kan natuurlijk zijn dat ik een foutje gemaakt heb. Ik heb het niet bij de webwinkel samengesteld waar jij dat in eerste instantie hebt gedaan maar het prijsverschil zal nihil zijn denk ik.

https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/79269 (Ik weet niet hoe jullie allemaal die mooie linkjes maken, graag een keer een uitleg xD)

Ik heb een aantal componenten gehouden die jijzelf had gekozen en met de tips van anderen en mening van mezelf het een en ander aangepast. Zoals een andere processor, moederbord, SSD toegevoegd etc..

Ook heb ik voor een andere case gekozen maar dat vind ik altijd moeilijk om voor iemand te kiezen aangezien iedereen natuurlijk andere voorkeuren heeft :) Ik heb zelf de Define R3 en die bevalt goed, maarja daar mag je je eigen mening op loslaten :)

Verder ben ik om het een beetje up-to-date te houden ook maar voor Windows 8 gegaan. Ik heb geen idee wat je mening hier over is maar ik heb het nu een maandje op mijn pc en het bevalt goed. Het is vooral erg snel, zeker icm de SSD.

Laat me weten wat je er van vindt, ik ben benieuwd! Heb al even geen samenstellingen gemaakt :)

Groetjes, Yannick
 
Hoi Yannick,

Bedankt voor de genomen moeite, maar heb mijn systeem al besteld. Wel met wat veranderingen dankzij jullie hier.
Als ik hem binnen heb zal ik het hier nog ff posten.

Tnx :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan