configuratie wireless lan USRobotics

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Vervelend probleempje waar ik al twee weken over aan het puzzelen ben:

Twee desktops uitgerust met een wireless PCI-card van US Robotics, plus wireless accespoint USR 5450. Accespoint verbonden met modem/router, dat werkt. Op beiden PC's is er internet. Maar de PC's zien elkaar niet. Het lijkt ook of er steeds maar één verbinding tegelijkertijd mogelijk is, of met het accespoint of met de kaart van de andere PC.

Ik heb van alle instellingen screenshotjes gemaakt (11 x 30-35 kB), maar ik kan er hier maar één meesturen.

Op een bepaald moment werkte het, maar daarna wilde ik de beveiliging instellen en toen ging alles mis. Heb ook het accespoint moeten resetten. Nu krijg ik op de configuratie van het accespoint helemaal geen gegevens meer, geen MAC-adres bijvoorbeeld (zie bijgestuurd screenshot), heel vreemd. Vooral omdat internet via dit accespoint wel werkt.

Coen.

Bijlagen

• 040912 lanconfig 09.jpg
    040912 lanconfig 09.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 26
Het is altijd simpeler dan het lijkt. Bij de draadloze verbindingen had ik de windows-firewall aan staan. En dan doet-ie het niet. Terwijl ik ZoneAlarm al helemaal verwijderd had (zonde, nu maar wachten op SP2).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan