configuratiescherm - BDE administrator?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo

Het probleem is hetvolgende: wanneer ik in het configuratiescherm zit kan ik wel op het icoon van BDE administrator klikken maar het gaat niet open :confused:
Het probleem is er al heel lang en ik zou er eigenlijk in moeten voor problemen op te lossen via daar maar ja ik geraak er niet in :confused:

kan iemand hiermee helpen?
Het liefst zou ik het eerst met dit topic geholpen worden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=353272 --> dit is toch wel wat belangrijker en veel ambetanter :(

Maar als iemand direct een oplossing voor dit probleem kan geven, ook goed hé ;)

En wat wil je daar gaan doen dan, in de BDE administrator?
Voor hetzelfde geld is het programma dat gebruik maakt(e) van de Borland Database Engine (=BDE) allang verwijderd, inclusief de databases. Dan is de BDE administrator verder nutteloos, en kan het icoontje verwijderd worden.

Zie o.a. deze link van iemand die graag dat icoontje kwijt wilde zijn. Nogmaals: Als je wel een nuttig doel hebt met de BDE administrator én het programma dat ervan gebruik maakt staat nog op je pc, dan geldt dit niet voor jou.

Tijs.

Het is niet mijn pc waar ik op zit maar ja die BDE administrator wil ik gebruiken om allemaal foutmeldingen weg te werken die verschijnen tijdens het opstarten...
Als ik dan op internet kijk hoe dit te doen dan moet ik eerst en vooral al in de BDE editor geraken maar dit werkt al niet :confused:

Dan is de kans dus groot dat de bijbehorende applicatie + de databases ondertussen al verwijderd waren.
Je moet je dus gaan afvragen of bovenstaande inderdaad klopt. Klopt het, dan zou je kunnen gaan denken aan het verwijderen van het BDE Administrator ikoontje (zie de link die eerder al aan je gegeven is hieromtrent; het is het verwijderen van een .CPL bestandje op je pc).

Tijs.

jah ik heb dat allessinds niet willen verwijderen of ook niet geprobeert en iemand anders bij mij thuis zal dit ook wel niet gedaan hebben.
Het is zo hé ik moet er eigenlijk niet vanaf maar ik wil het gebruiken :confused: maar zoals ik al gemerkt heb is het afhankelijk van programma's die je geinstalleerd hebt dat dit icoontje er staat..

Tsja.. Ik kan je nu niet verder helpen, zoals je begrijpt: Geen idee welk programma bij jou de Borland Database Engine gebruikt(e), dus hier houdt het voor me op.

Tijs.

nee helemaal geen idee :confused:
Maar waarom wordt er dan altijd gevraagd om in de BDE administrator te gaan om bepaalde dingen te wijzigen veronderstel ik dan...

Misschien kun je met deze informatie alsnog BDE 'repareren'.

Komt (zoals ik het vertaal) op het volgende neer:
1. Download minireg.exe en bdeinst.cab en zet die samen in een map neer. In dit voorbeeld in de nieuwe map C:\BDEINST
2. Open bedeinst.cab (=dubbelklikken), en kopieer alle bestanden die je erin vinden kunt ook in C:\BDEINST
3. Start -> Uitvoeren -> C:\BDEINST\MINIREG.EXE C:\BDEINST\BDEINST.DLL

Hopelijk werkt het (niet zelf getest).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
nja ik heb het geprobeert maar er komt een error en zegt dat hij het bestand minireg.exe niet kan vinden in die map terwijl ik die map zo heb genoemd zoals in het command enzo...

op de site die je mij hebt gegeven staat ook wel een 4e stap maar ik zou niet weten hoe deze uit te voeren :shocked: :p

Die 4de stap vertaalt zich naar dat aanroepen van minireg.exe met daarachter als parameter dat bdeinst.dll.
Ik zag zojuist dat mijn aanroep niet klopte (ik had een 'i' ergens vergeten). Ik heb de posting al aangepast zojuist, de juiste aanroep voor Start -> Uitvoeren moet dus zijn:
C:\BDEINST\MINIREG.EXE C:\BDEINST\BDEINST.DLL

Probeer het nog eens met dit nieuwe commando.

Tijs.

Laatst bewerkt:
jah nee ik heb nog altijd dezelfde error...
en ik had het command eigenlijk al van de site gekopierd dus:confused:
Ah ja... ik moest het bestand bdeinst.cab openen en de bestanden die erin stonden kopieren in de nieuwe map maar er was maar 1 bestand:confused: of is dit normaal?

Laatst bewerkt:
jah nee ik heb nog altijd dezelfde error...
en ik had het command eigenlijk al van de site gekopierd dus:confused:
Ah ja... ik moest het bestand bdeinst.cab openen en de bestanden die erin stonden kopieren in de nieuwe map maar er was maar 1 bestand:confused: of is dit normaal?

Dat kan best zijn. Het enige dat op die link werd vermeld dat dat bdeinst.dll in die .cab zou moeten zitten, en dat is ook het geval.

Verder kan ik je niet helpen. Misschien moet je op Internet maar eens zoeken naar freeware/shareware programma's die ook de Borland Database Engine (BDE) gebruiken, en die dan, bij installatie, tegelijkertijd misschien voor jou BDE herstellen.

Succes,

Tijs.

ja laat het dan maar :P
bedankt voor je hulp :thumb:
momenteel moet ik er toch niet meer in voor een probleempje op te lossen dus... en het is niet mijn pc :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan